Partnerzy serwisu:

Ponad 450 tys. zł kary dla PLK za system (dez)informacji pasażerskiej

Witold Urbanowicz 21.06.2013

Ponad 450 tys. zł kary dla PLK za system (dez)informacji pasażerskiej
Fot. Witold Urbanowicz
PKP PLK naruszyły zbiorowe interesy pasażerów tam, gdzie wdrażany był nowy system dynamicznej informacji pasażerskiej. Wczoraj (20 czerwca) UTK - w związku z licznymi uchybieniami - nałożył na zarządcę infrastruktury kolejowej karę w wysokości 452 080 zł.
O tym, że nowy system informacji pasażerskiej wdrażany od połowy zeszłego roku przez PKP PLK dezinformuje, pisaliśmy już nie raz - także w tym tygodniu. Prezes UTK, w związku ze skargami podróżnych, prowadził w tej sprawie postępowanie z urzędu.

Jakich uchybień dopatrzył się Urząd Transportu Kolejowego? M.in. nieprawidłowe realizowanie obowiązku udzielania pasażerom informacji o kursowaniu pociągów, informacje o przyjazdach i odjazdach oraz wszelkich odstępstwach od rozkładu wprowadzające w błąd i prowadzące do dezinformacji (m.in. stacje Warszawa Stadion, Warszawa Zachodnia, Warszawa Wschodnia i Kraków Główny) oraz przekazywanie komunikatów dźwiękowych niespójnych z treściami zamieszczonymi na wyświetlaczach (Warszawa Wschodnia i Zachodnia).

Jak podaje UTK, podróżni skarżyli się, że byli wprowadzani w błąd informacjami, które nie zgadzały się ze stanem faktycznym. O tym, że czekają na niewłaściwym peronie lub wsiedli do nieodpowiedniego pociągu dowiadywali się często dopiero po jego odjeździe.

PKP PLK mają zapłacić dokładnie 452 080,00 zł kary do budżetu państwa.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Informacja pasażerska
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony