Partnerzy serwisu:

Pomorze Zachodnie: Drogi rowerowe ze „świecącymi” znacznikami

Redakcja 25.09.2020

arrow
arrow
Pomorze Zachodnie: Drogi rowerowe ze „świecącymi” znacznikami
fot. UMWZ
Pomorze Zachodnie: Drogi rowerowe ze „świecącymi” znacznikami
Pomorze Zachodnie: Drogi rowerowe ze „świecącymi” znacznikami
Pomorze Zachodnie: Drogi rowerowe ze „świecącymi” znacznikami
Samorząd województwa zachodniopomorskiego rozbudowuje sieć regionalnych dróg rowerowych. By były jeszcze bezpieczniejsze, szczególnie w okresie jesienno-zimowym, testowane są nowe rozwiązania. Na zachodniopomorskich szlakach pojawiły się już linie krawędziowe, a teraz instalowane są świecące znaczniki. Mieszkańców i turystów zachęcamy do opiniowania tych rozwiązań, bo jeśli się sprawdzą, może być ich więcej.
– Szlaki rowerowe projektujemy tak, by wycieczki dawały frajdę i były bezpieczne. Tworzona przez nas infrastruktura spełnia ten wymóg, jednak są w regionie miejsca, gdzie chcemy wprowadzić dodatkowe zabezpieczenia. Często proste, niekoniecznie kosztowne rozwiązania, mogą dać najlepsze efekty. Właśnie dlatego testujemy linie krawędziowe i znaczniki fotoluminescencyjne. Jeśli się sprawdzą, to pojawią się w kolejnych miejscach – wyjaśnia marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

Znaczniki fotoluminescencyjne


Pierwsze takie rozwiązanie pojawi się na odcinku Trasy Pojezierzy Zachodnich w miejscowości Sulimierz (Gmina Myślibórz) oraz na skrzyżowaniu drogi rowerowej z DW 151 pomiędzy m. Płotno a Lubiana (Gmina Pełczyce). Znaczniki fotoluminescencyjne będą świecić po zmroku, a zamontowano je w krawędziach dzięki czemu rowerzysta i pieszy wyraźnie widzą powierzchnię drogi rowerowej. Miejsca do przetestowania nowego rozwiązania zostały określone pod kątem możliwości poprawy bezpieczeństwa. W Sulimierzu krótki odcinek drogi rowerowej znajduje się w obszarze zabudowanym więc korzystają z niego również piesi. Odcinek nie jest oświetlony. Ponadto znaczniki zamontowano w miejscu gdzie droga rowerowa zmienia tor jazdy i przenosi się z nasypu kolejowego w drogę prowadząca do byłej stacji. Oddanie do ruchu gotowych odcinków planuje się na przełomie października i listopada. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, być może będzie stosowane również w kolejnych miejscach.

Linie krawędziowe

Kolejnym rozwiązaniem, które podnosi bezpieczeństwo są linie krawędziowe. To rozwiązanie zostało zastosowane na nowo otwartych odcinkach Waryń-Połczyn oraz Storkowo-Ginawa na Starym Szlaku Kolejowym. Dzięki liniom zarówno rowerzysta jak i pieszy są prowadzeni po drodze rowerowej nocą i widzą krawędzie szlaku.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony