Partnerzy serwisu:

Polski Ład. Szczecin i Wrocław chcą budować i modernizować ulice

Jakub Rösler 29.10.2021

arrow
arrow
Polski Ład. Szczecin i Wrocław chcą budować i modernizować ulice
Wizualizacja nowego odcinka ul. Szafera fot. UM Szczecin
Polski Ład. Szczecin i Wrocław chcą budować i modernizować ulice
Polski Ład. Szczecin i Wrocław chcą budować i modernizować ulice
Polski Ład. Szczecin i Wrocław chcą budować i modernizować ulice
Polski Ład. Szczecin i Wrocław chcą budować i modernizować ulice
Polski Ład. Szczecin i Wrocław chcą budować i modernizować ulice
Wrocław i Szczecin otrzymały dofinansowanie na modernizację i budowę dróg i torowisk tramwajowych. Jest to efekt Polskiego Ładu. Stolica Dolnego Śląska otrzyma pieniądze na modernizację ulicy Pomorskiej. Przyznana kwota to ponad 88 milionów złotych. Szczecin chce kontynuować budowę ulicy Szafera, wraz z torowiskiem. Miasto dostało pieniądze tylko na część drogową. Budowa torowiska wymaga wkładu własnego miasta.
Kolejnymi projektami transportowymi, które otrzymały dofinansowanie w ramach Polskiego Ładu są dwie inwestycje dotyczące budowy lub modernizacji istniejących dróg. Pierwsza z nich to modernizacja ulicy Pomorskiej we Wrocławiu, a druga to przedłużenie ulicy Szafera w Szczecinie. Obie inwestycje poza częścią drogową zawierają także część tramwajową. Jednak Szczecin dostał dofinansowanie tylko na budowę drogi. Na realizację całości inwestycji i przedłużenie obecnie istniejącego torowiska miasto będzie musiało wyasygnować własne fundusze.

Wrocław otrzymał ponad 88 milionów złotych dofinansowania


– Inwestycja obejmie odcinki Ulicy Pomorskiej od Dubois do placu Staszica i placu Staszica do wiaduktu przy ul Reymonta. Długość odcinka objętego inwestycją wynosi około kilometra.
Planowana jest realizacja w trybie „zaprojektuj i wybuduj” w zakresie projektów wykonawczych i realizacji robót. Planowane jest wykonanie nowej konstrukcji jezdni, torowiska, chodników oraz budowa jednokierunkowych dróg rowerowych po obu stronach ulicy. Przebudowane będą odcinki sieci wodociągowej oraz sieci kanalizacji deszczowej i ogólnospławnej. Zaprojektowano przebudowę i budowę oświetlenia, sieci elektroenergetycznych, teletechnicznych i kanałów MKT, sieci trakcyjnej, a także roboty w zakresie zieleni – informuje nas Krzysztof Świercz, z Wrocławskich Inwestycji.

Jak dodaje Świercz, szacowane koszty inwestycji to ponad 93 miliony złotych, a prace mają zająć ponad 1,5 roku. Dodatkowo zwraca uwagę na to, że jest to ulica z infrastrukturą podziemną, która jest gęsta i ma nawet 100 lat, co skutkuje olbrzymim zakresem prac.

Szczecin bez finansowania części tramwajowej

Stolica Pomorza Zachodniego chce kontynuować budowę ulicy Szafera, wraz z torowiskiem tramwajowym. Miasto otrzymało dofinansowanie w kwocie ponad 56 milionów złotych. Feler w tym, że ta kwota obejmuje tylko część drogowej.

– Miasto otrzymało dofinansowanie na realizację tylko części drogowej inwestycji. Obejmuje ona budowę nowej dwujezdniowej drogi o dużej przepustowości ruchu wraz z przebudową niezbędnych sieci i instalacji podziemnych. Cały projekt zakłada realizację obok części drogowej, również budowę torowiska tramwajowego (od skrzyżowania ulicy Szafera z ulicą Romera do połączenia torowiska z ul. Żołnierską), na którą Miasto nie otrzymało na ten moment żadnego dofinansowania. Realizacja inwestycji w części drogowej i torowej to wydatek rzędu ponad 120 mln zł. Choć przy aktualnie szybko zmieniających się cenach na rynku budowlanym, ta kwota może znacząco urosnąć. Dofinansowanie obejmie 95% kosztów na część drogową inwestycji. Pozostałe 5 % i dodatkowe ok. 60 mln zł na torowisko, będzie musiało pochodzić z budżetu Miasta. Mamy pół roku na ogłoszenie przetargu – informuje Piotr Zieliński, Rzecznik Prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji.

Zieliński dodaje, że realizacja tej inwestycji musi odbyć się łącznie, a więc wraz z częścią torową.



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Priorytety dla tramwajów
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony