Partnerzy serwisu:

Płońsk na zakupach: elektrobus i autobus spalinowy

Witold Urbanowicz 20.04.2020

Płońsk na zakupach: elektrobus i autobus spalinowy
fot. WU
Płońsk rozpisał przetarg na zakup dwóch autobusów o długości do ośmiu metrów, w tym jednego pojazdu elektrycznego. To część większego projektu, który ma zmienić mobilność w mieście.
Przedmiotem zamówienia jest zakup dwóch niskowejściowych autobusów klasy mini – jednego o napędzie elektrycznym, jednego o napędzie spalinowym. Zamówienie jest podzielone na dwie części, w zależności od typu pojazdu.

Długość autobusu elektrycznego określono na 6,5-8 m, a szerokość na 2,15-2,45 m. Minimalna liczba miejsc wynosi 22, w tym 13 siedzących. Preferowany jest pojazd z całkowicie niską podłogą. W pojeździe powinny być co najmniej jedne drzwi dwuskrzydłowe. Wymagane są silnik będą silniki elektryczne o mocy znamionowej wynoszącej 80 kW oraz ogranicznik prędkości do 70 km/h, baterie litowo-jonowe High Power z zasięgiem 150-200 km z ładowaniem plug-in. Pojazdy powinny być klimatyzowane i ogrzewane. Wyposażenie obejmuje tablice informacyjne LCD i LED, system zapowiadania przystanków, system zliczania pasażerów, kasowniki, biletomat, router do wi-fi, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Długość pojazdu spalinowego określono na 6,5-8 m, a szerokość na 2,05-2,5 m. Pojazd powinien pomieścić min. 45 podróżnych, w tym 15 na miejscach siedzących. Dopuszczone układy drzwi to 2-2-0, 1-2-0 bądź 2-0-2. Pojazd powinien posiadać niską podłogę z dopuszczeniem stopni za drzwiami środkowymi. Wymagany jest silnik o minimalnej mocy 130 kW. Pojazdy powinny być ogrzewane i klimatyzowane. Wyposażenie obejmuje tablice informacyjne LCD i LED, system zapowiadania przystanków, system zliczania pasażerów, kasowniki, biletomat, router do wi-fi, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Termin składania ofert mija 1 czerwca. Zamawiający nie określił warunków udziału pod względem zdolności technicznej. W części dot. pojazdu elektrycznego o wyborze decydują cena (60%), zasięg (10%), miejsca siedzące (10%), gwarancja (20%).Natomiast w części dot. pojazdu spalinowego kryteria wyboru to cena (60%), średnie zużycie paliwa (10%), miejsca siedzące (10%) oraz gwarancja (20%). Na realizację zamówienia przeznaczono dziewięć miesięcy.

Zakup pojazdów to część projektu unijnego wartego 65,3 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wynosi 55,7 mln zł. Przedsięwzięcie obejmuje budowę blisko 2-kilometrowej obwodnicy zachodniej z mostem przez Płonkę, budowę ok. 560-metrowej obwodnicy wewnętrznej centrum, budowę ciągów pieszo-rowerowych, osiem wiat autobusowych, 50 stojaków rowerowych, trzy parkingi przesiadkowe P+R oraz wdrożenie systemów ITS.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek autobusowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony