Partnerzy serwisu:

Pl. Narutowicza z prostą jezdnią i małą pętlą. Miasto szuka projektanta

Witold Urbanowicz 08.05.2017

Pl. Narutowicza z prostą jezdnią i małą pętlą. Miasto szuka projektanta
rys. DAWOS i LUWE Architekci
Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych poszukuje projektanta przebudowy placu Narutowicza. Zgodnie z przyjętą do realizacji wizją jezdnia Grójeckiej zostanie wyprostowana i odchudzona, zniknie też wielotorowa pętla tramwajowa. Projektanci powinni przeanalizować wariant rozwiązań pętli jednotorowej wyłącznie dla ruchu turystycznego.
Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych ogłosił przetarg na opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego oraz uzyskanie decyzji niezbędnych dla przebudowy placu Narutowicza. Przyjęty do realizacji wariant zakłada wyprostowanie jezdni w kierunku centrum, równolegle do torowiska tramwajowego. Obie jezdnie zostaną odchudzone do dwóch pasów w każdą ze stron. W miejscu dawnej jedni powstanie półkolisty plac.

Ponadto zlikwidowana zostanie wielka pętla tramwajowa, a nowy układ skutkować będzie ulokowaniem przystanków tramwajowych po południowej stronie placu, przy ulicy Barskiej. Przewidziano również dodatkowy tor do skrętu od strony Okęcia w Filtrową oraz rozjazdy umożliwiające przejazd z Filtrowej w Grójecką w stronę pl. Zawiszy (i odwrotnie). Przewidziano też realizację pętli technicznej dla pojazdów zabytkowych.

Zakres zamówienia nie obejmuje budowy „Arkad Narutowicza” (zadaszenie pergoli z funkcjami usługowymi), ale projektowane rozwiązania powinny zapewniać możliwość późniejszego wykonania, bez konieczności ingerencji w nowo wybudowaną infrastrukturę, niezbędnych przyłączy do obsługi „Arkad”.


rys. DAWOS i LUWE Architekci


rys. DAWOS i LUWE Architekci

Projektanci powinni też przeanalizować wariant rozwiązań pętli tramwajowej dla ruchu turystycznego. Autorzy pierwotnej koncepcji – choć niechętnie, mnożąc liczne przeciwwskazana – ostatecznie uwzględnili możliwość ulokowania na placu jednotorowej pętli. Rozważali wjazdy tylko od strony północnej, jak i z dwóch stron – ponadto zaproponowali nienormatywne parametry (promień skrętu 23-25 m), dostosowane do ruchu tramwajów historycznych, a nie regularnego ruchu.

Termin składania ofert mija 8 czerwca. O wyborze zadecydują cena (60%) oraz doświadczenie projektanta branży drogowej (40%). Na realizację przeznaczono 15 miesięcy od momentu podpisania umowy.


rys. DAWOS i LUWE Architekci

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony