Partnerzy serwisu:

PKP SA przebudują dworce Pionki Zachodnie i Żytkowice. Drugie podejście

Witold Urbanowicz 07.09.2021

PKP SA przebudują dworce Pionki Zachodnie i Żytkowice. Drugie podejście
mat. PKP SA
PKP SA ogłosiły przetarg na przebudowę dworców kolejowych Pionki Zachodnie i Żytkowice. W poprzednim przetargu nie udało się wybrać wykonawców, gdyż oferty przewyższały budżet zamawiającego.
Zamówienie podzielone jest na dwie części. Pierwsza obejmuje Pionki Zachodnie, a druga – Żytkowice. Dokumentację projektową dla obu budynków, leżących przy linii nr 26 Łuków – Radom, przygotowała firma Suez. Ich charakterystycznym elementem będą żaluzje fasadowe po obwodzie budynku.

W przypadku dworca Pionki Zachodnie zakres prac przewiduje zmianę układu funkcjonalnego, dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych, ocieplenie obiektu, wyburzenie najwyższej kondygnacji – w poziomie torów. Dzięki temu, jak informuje projektant, uzyskano wyższą wysokość kondygnacji (4 m w poczekalni) oraz większą powierzchnię użytkową. Na parterze zaplanowano lokal komercyjny oraz dojście do windy w podcieniu. Na piętrze zaprojektowano poczekalnię wewnętrzną i zewnętrzną (pod wiatą – otwartą od strony torów). Na piętrze zaprojektowano natomiast poczekalnię wewnętrzną i zewnętrzną (pod wiatą), ogólnodostępne toalety oraz kasy. Ponadto w ramach inwestycji powstać ma wiata rowerowa. Teren wokół dworca zostanie utwardzony, pojawi się ławka dla podróżnych. Wizualizacje tutaj.

Jeżeli chodzi o dworzec Żytkowice, zakres prac przewiduje zmianę układu części pomieszczeń. Podróżni będą mieli do dyspozycji poczekalnię oraz toalety. Budynek zostanie ocieplony. Ponadto w ramach inwestycji powstać ma wiata rowerowa. Teren wokół dworca zostanie utwardzony, pojawi się ławka dla podróżnych. Wizualizacje tutaj.

Termin składania ofert mija 8 października. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Wartość zamówienia w przypadku dworca Pionki Zach. szacowana jest na 2,569 ml zł netto, a Żytkowic – 2,057 mln zł netto. Na realizację robót przeznaczono 385 dni (55 tygodni).

Poprzedni przetarg został unieważniony, gdyż wszystkie oferty przewyższały zaplanowany budżet, określony wówczas łącznie na 3,006 mln zł brutto. Teraz zwiększono budżet, wydłużono czas realizacji, a także podzielono zamówienie na części.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony