Partnerzy serwisu:

PKM Gliwice wyleasinguje 19 hybryd

Witold Urbanowicz 27.12.2021

PKM Gliwice wyleasinguje 19 hybryd
fot. ZTM Katowice
PKM Gliwice rozpisało przetarg na ośmioletni leasing na dostawy 10 autobusów hybrydowych o długości ok. 12 m i dziewięciu pojazdów w wersji przegubowej. Na dostawy przeznaczono niecałe dziewięć miesięcy.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa w formie leasingu dziewiętnastu fabrycznie nowych autobusów hybrydowych – dziesięciu dwuosiowych i dziewięciu trzyosiowych. Na dostawy przeznaczono maksymalnie 260 dni. Okres leasingu ustalono na osiem lat. Po zakończeniu okresu leasingu nastąpi wykup pojazdów.

Pojazdy dwuosiowe o długości 11,8-12,1 m mają pomieścić min. 91 osób, z czego min. 25% na miejscach siedzących. Autobusy mają być niskopodłogowe, z wejściem na wysokości maks. 340 mm. Wymagany układ drzwi to 2-2-2. Zamawiający oczekuje silnika spalinowego o mocy netto min. 200 kW. Wymagany jest hybrydowy zespół napędowy, z funkcją rekuperacji energii oraz silnikiem elektrycznym o mocy min. 5 kW. Zainstalowany zostanie ogranicznik prędkości do 80 km/h.

Autobusy trzyosiowe o długości 17,5-18,75 m mają pomieścić min. 141 osób, z czego co najmniej 25% na miejscach siedzących. Wymagany układ drzwi to 2-2-2-2, z wejściem na wysokości maks. 340 mm. Zamawiający oczekuje silnika spalinowego o mocy etto min. 235 kW. Wymagany jest hybrydowy zespół napędowy, z funkcją rekuperacji energii oraz silnikiem elektrycznym o mocy min. 5 kW. Zainstalowany zostanie ogranicznik prędkości do 80 km/h.

Pojazdy będą klimatyzowane. Wymagany jest system ogrzewania włączony w układ chłodzenia silnika i ogrzewania autobusu, wykorzystujący ciepło z układu chłodzenia silnika, wspomagany agregatem grzewczym. Wyposażenie obejmuje okna z przesuwną górną częścią, ładowarki USB do urządzeń mobilnych, router wi-fi, monitoring, kasowniki, elektroniczne tablice informacyjne LED i LCD, nagłośnienie, system zapowiedzi.

Termin składania ofert mija 26 stycznia. Startować mogą firmy, które zrealizowały co najmniej jedną dostawę pięciu dwuosiowych autobusów o długości całkowitej od 11,80 do12,20 m i co najmniej jedną dostawę pięciu trzyosiowych autobusów przegubowych o długości od 17,50 m do 18,75 m. O wyborze zdecydują cena oferty – wartość leasingu (50%), ocena techniczna (20%), ekologia – zużycie energii, emisja CO2 i emisja zanieczyszczeń (18%), warunki gwarancji i serwisu (5%), ceny wybranych części zamiennych (5%), czas dostawy (2%). W kryteriach technicznych pod uwagę brane będą m.in. materiał oraz sposób zabezpieczenia antykorozyjnego elementów konstrukcyjnych karoserii, pojemność skokowa silnika, wyposażenie pojazdu w zależną (sztywną) oś I, podział szyby czołowej, podział poszycia zewnętrznego ścian bocznych, materiał poszycia zewnętrznego dachu, liczba wszystkich miejsc, udział procentowy miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi, ilość czunnika chłodzącego, system klimatyzacji z ułatwionym dostępem, spełnienie wymogów w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie, dot. wytrzymałości konstrukcji nośnej oraz palności, układ okien awaryjnych, zaoferowanie silników własnej produkcji.


PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek autobusowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony