Partnerzy serwisu:

PKM Czechowice-Dziedzice kupują elektryczne przegubowce

Witold Urbanowicz 13.11.2020

PKM Czechowice-Dziedzice kupują elektryczne przegubowce
fot. PKM Czechowice-Dziedzice
PKM w Czechowicach-Dziedzicach rozpisało przetarg na dostawy dwóch fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów przegubowych z napędem elektrycznym wraz z infrastrukturą do ich ładowania. Zamówienie ma zostać zrealizowane do połowy 2022 r.
Autobusy o długości 17,0-18,745 mm mają pomieścić min. 120 pasażerów, w tym min. 38 na miejscach siedzących, z czego min. 18 będzie dostępna z poziomu niskiej podłogi. Wymagane są cztery pary drzwi w układzie 2-2-2-2. Okna mają mieć górną część przesuwną, zajmującą min. 30% wysokości okna. Poręcze mają zostać wykonane ze stali nierdzewnej – z punktami świetlnymi LED dla osób z dysfunkcjami wzroku. Przewidziano wentylację, klimatyzację, a także ogrzewanie wodne elektryczne o mocy co najmniej 35kW, wspomagane dodatkowo agregatem grzewczym zasilanym paliwem płynnym (olejem napędowym) o mocy co najmniej 30 kW. Wyposażenie obejmuje elektroniczne tablice kierunkowe, system zapowiadania przystanków, system zliczania potoków pasażerskich, kasowniki, monitoring, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, system kontroli trzeźwości kierowcy.

Zamawiający wymaga silników zintegrowanych z osią napędową lub silnika centralnego. W tym pierwszym przypadku moc znamionową określono na min. 220 kW (2x110 kW), a w drugim – na min. 240 kW. Pojemność użyteczna magazynów energii musi być nie mniejsza niż 235 kWh. Zasięg pojazdu – przy dopuszczeniu odzysku energii z procesu hamowania – określono na 120 km. Wymagana jest gwarancja na magazyn energii elektrycznej – tj. na jego bezawaryjną eksploatację i zachowanie w całym okresie gwarancji pojemności energii użytecznej na poziomie co najmniej 80% wartości początkowej – wynosząca minimum 120 miesięcy. Niezależnie od stanu technicznego i wartości pojemności energii użytecznej wykonawca dokona pomiędzy 84 a 120 miesiącem eksploatacji wymiany na własny koszt magazynu energii na nowy magazyn.

Jeżeli chodzi o infrastrukturę, przewidziano zaprojektowanie i budowę stacji szybkiego ładowania autobusów z ładowarką pantografową o mocy 190kW przy ulicy Nad Wisłą. Powstać miałaby też stacja wolnego ładowania na terenie zajezdni autobusowej PKM przy ulicy Michała Drzymały 16, wyposażona w dwie ładowarki plug-in – do ładowania dwóch autobusów jednocześnie mocą min. 50 kW bądź jednego autobusu mocą min. 100 kW.

Termin składania ofert mija 16 grudnia. Startować mogą firmy, które w ostatnich trzech latach zrealizowały dostawę autobusów elektrycznych o łącznej wartości min. 6 mln zł. O wyborze decydują cena (80%), kryteria techniczne (18%), okres gwarancji i rękojmi (2%). Pod uwagę brane będą pojemność magazynu energii, zużycie energii, układ napędowy, podział szyby przedniej, stopień przyciemnienia szyb bocznych, zawieszenie osi przedniej, rodzaj zastosowanego systemu ładowania pantografowego (preferowane pantografy zamontowane na pojeździe), konstrukcja nośna (preferowana stal odporna na korozję).

Zamówienie miałoby zostać zrealizowane do 30 czerwca 2022 r. Dostawa i odbiór techniczny pierwszego autobusu nastąpi do 31 marca 2022 r., nie wcześniej jednak niż w styczniu 2022 r. Dostawa i odbiór drugiego pojazdu to kwiecień – czerwiec 2022 r. Infrastruktura powinna zostać wybudowana i uruchomiona do końca listopada 2021 r.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek autobusowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony