Partnerzy serwisu:

Piła wybiera elektrobusy Solarisa zamiast Mercedesów

Witold Urbanowicz 02.09.2020

Piła wybiera elektrobusy Solarisa zamiast Mercedesów
fot. Piotr Chamczyk
MZK Piła rozstrzygnęła przetarg na dostawę pięciu fabrycznie nowych jednoczłonowych autobusów miejskich o napędzie elektrycznym wraz z infrastrukturą ładowania pojazdów. O zamówienie ubiegały się dwie firmy, ale lepsza okazała się oferta Solarisa. Realizacja zamówienia zakończy się w 2022 r.
Wymagane są autobusy o długości 11,5-12,2 m. Autobus musi posiadać co najmniej 70 miejsc, z tego co najmniej 20 miejsc siedzących. W pojeździe mają się znaleźć drzwi w układzie 2-2-2. Wymagane są silnik lub silniki o maksymalnej mocy sumarycznej minimum 160 kW. Zasięg pojazdu określono na 90 km. Zamówienie obejmuje też stacje ładowania zajezdniowego oraz stację szybkiego ładowania. Więcej o zamówieniu pisaliśmy tutaj.

Termin składania ofert minął 24 sierpnia. Wystartowały dwie firmy – Solaris z ofertą na kwotę 15,978 mln zł oraz konsorcjum firm EvoBus Polska, EvoBus Sverige i Ekoenergetyka z ofertą na kwotę 16,180 mln zł. Wczoraj (1 września) rozstrzygnięto postępowanie. Wygrał Solaris, który pokonał konkurenta nieznacznie ceną i przede wszystkim w kryterium techniczno-eksploatacyjnym.

Ładowarki za jezdniowe mają zostać dostarczone i zamontowane do końca czerwca 2021 r. Pierwsze trzy autobusy mają zostać dostarczone do 27 grudnia 2021 r. W tym terminie dostarczona i zamontowana ma zostać też stacja wolnego ładowania. Pozostałe dwa autobusy mają zostać dostarczone do 29 kwietnia 2022 r.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek autobusowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony