Partnerzy serwisu:

Piła kupuje elektrobusy

Witold Urbanowicz 06.07.2020

Piła kupuje elektrobusy
fot. Piotr Chamczyk
MZK Piła ogłosił przetarg na dostawę pięciu fabrycznie nowych jednoczłonowych autobusów miejskich o napędzie elektrycznym wraz z infrastrukturą ładowania pojazdów. Realizacja zamówienia zakończy się w 2022 r.
Wymagane są autobusy o długości 11,5-12,2 m. Autobus musi posiadać co najmniej 70 miejsc, z tego co najmniej 20 miejsc siedzących i co najmniej sześć dostępnych z poziomu niskiej podłogi. W pojeździe mają się znaleźć drzwi w układzie 2-2-2. Przewidziano wentylację, klimatyzację oraz ogrzewanie elektryczne wspomagane agregatem grzewczym zasilanym paliwem płynnym. Pojazd ma być wyposażony w okna uchylne. Szyby boczne mają być przyciemniane od 70 do 85%, Wyposażenie obejmuje tablice diodowe informacji pasażerskiej, nagłośnienie, posty USB do ładowania urządzeń mobilnych, instalację systemu Polskiej Karty Miejskiej, monitoring.

Wymagane są silnik lub silniki o maksymalnej mocy sumarycznej minimum 160 kW. Preferowane są silniki elektryczne asynchroniczne umieszczone w osi napędowej. Przewidziano ogranicznik prędkości do 70 km/h. Autobus powinien być wyposażony w baterie trakcyjne wykonane w technologii LTO (High Power) lub NMC o pojemności minimum 120 kWh. Zdolność magazynowania energii w pojeździe zapewniająca przejechanie przez autobus co najmniej 90 km. Przewidziano ładowanie za pomocą plug-in i pantografu.

Zamówienie obejmuje też stacje ładowania zajezdniowego. Przewidziano trzy ładowarki dwustanowiskowe umożliwiające jednoczesne ładowanie 2 autobusów mocą 60kW (+/- 2%) dla każdego autobusu, lub ładowanie 1 autobusu mocą 120 kW (+/- 2%). Dostarczona ma być też stacja szybkiego ładowania. Dopuszcza się dwa rozwiązana: pantograf na dachu pojazdu bądź pantograf odwrócony, umieszczony na konstrukcji wsporczej. Wykonawca dostarczy też system do monitorowania i zarządzania stacją ładowania.

Termin składania ofert mija 7 sierpnia. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat wykonały co najmniej jedną dostawę min. trzech fabrycznie nowych jednoczłonowych autobusów miejskich o napędzie elektrycznym. O wyborze decydują cena (60%), okres gwarancji (10%) oraz właściwości techniczno-eksploatacyjne (30%). Pod uwagę brane będzie 15 podkryteriów: szkielet nadwozia, dostępność foteli pasażerskich (punkty można otrzymać za zaoferowanie pojazdu z dostępem do wszystkich foteli pasażerskich poprzez pokonanie maks. jednego stopnia), szyba czołowa (preferowana trzyczęściowa), homologacja palności, oświetlenie zewnętrzne (preferowane LED-owe), pulpit kierowcy (preferowany dotykowy, aktywnie konfigurowalny), zawieszenie osi przedniej (preferowane niezależne), rodzaj baterii trakcyjnych (preferowane LTO), rodzaj silnika trakcyjnego (preferowany pojazd z silnikami elektrycznymi asynchronicznymi umieszczonym w osi napędowej) , szyby boczne (preferowane pojedyncze), podatność obsługowa poszycia bocznego, system automatycznego otwierania i zamykania drzwi, zużycie energii, system gaszenia pojazdu, klimatyzacja (preferowana klimatyzacja pracująca na czynniku chłodniczym CO2 z możliwością pracy jako dodatkowa pompa ciepła).

Ładowarki za jezdniowe mają zostać dostarczone i zamontowane do końca czerwca 2021 r. Pierwsze trzy autobusy mają zostać dostarczone do 27 grudnia 2021 r. W tym terminie dostarczona i zamontowana ma zostać też stacja wolnego ładowania. Pozostałe dwa autobusy mają zostać dostarczone do 29 kwietnia 2022 r.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Autobusy elektryczne
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony