Partnerzy serwisu:

Piła: Dwie oferty na dostawę elektrobusów i ładowarek. Solaris vs Mercedes

Witold Urbanowicz 24.08.2020

Piła: Dwie oferty na dostawę elektrobusów i ładowarek. Solaris vs Mercedes
fot. Piotr Chamczyk
MZK Piła otworzył oferty w przetargu na dostawę pięciu fabrycznie nowych jednoczłonowych autobusów miejskich o napędzie elektrycznym wraz z infrastrukturą ładowania pojazdów. O zamówienie ubiegają się dwie firmy. Realizacja zamówienia zakończy się w 2022 r.
Wymagane są autobusy o długości 11,5-12,2 m. Autobus musi posiadać co najmniej 70 miejsc, z tego co najmniej 20 miejsc siedzących. W pojeździe mają się znaleźć drzwi w układzie 2-2-2. Wymagane są silnik lub silniki o maksymalnej mocy sumarycznej minimum 160 kW. Zasięg pojazdu określono na 90 km. Zamówienie obejmuje też stacje ładowania zajezdniowego oraz stację szybkiego ładowania. Więcej o zamówieniu pisaliśmy tutaj.

Dzisiaj (24 sierpnia) minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. Solaris wycenił zamówienie na 15,978 mln zł brutto, natomiast konsorcjum firm EvoBus Polska, EvoBus Sverige i Ekoenergetyka zaproponowały kwotę 16,180 mln zł. Budżet na ten cel wynosi 15,990 mln zł brutto.

O wyborze decydują cena (60%), okres gwarancji (10%) oraz właściwości techniczno-eksploatacyjne (30%). Pod uwagę brane będzie 15 podkryteriów: szkielet nadwozia, dostępność foteli pasażerskich (punkty można otrzymać za zaoferowanie pojazdu z dostępem do wszystkich foteli pasażerskich poprzez pokonanie maks. jednego stopnia), szyba czołowa (preferowana trzyczęściowa), homologacja palności, oświetlenie zewnętrzne (preferowane LED-owe), pulpit kierowcy (preferowany dotykowy, aktywnie konfigurowalny), zawieszenie osi przedniej (preferowane niezależne), rodzaj baterii trakcyjnych (preferowane LTO), rodzaj silnika trakcyjnego (preferowany pojazd z silnikami elektrycznymi asynchronicznymi umieszczonym w osi napędowej) , szyby boczne (preferowane pojedyncze), podatność obsługowa poszycia bocznego, system automatycznego otwierania i zamykania drzwi, zużycie energii, system gaszenia pojazdu, klimatyzacja (preferowana klimatyzacja pracująca na czynniku chłodniczym CO2 z możliwością pracy jako dodatkowa pompa ciepła).

Ładowarki za jezdniowe mają zostać dostarczone i zamontowane do końca czerwca 2021 r. Pierwsze trzy autobusy mają zostać dostarczone do 27 grudnia 2021 r. W tym terminie dostarczona i zamontowana ma zostać też stacja wolnego ładowania. Pozostałe dwa autobusy mają zostać dostarczone do 29 kwietnia 2022 r.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony