Partnerzy serwisu:

Pierwszy tramwaj dwusystemowy Stadlera dotarł na Węgry

Witold Urbanowicz 21.01.2021

arrow
arrow
Pierwszy tramwaj dwusystemowy Stadlera dotarł na Węgry
fot. Balazs Szecsody, MAV
Pierwszy tramwaj dwusystemowy Stadlera dotarł na Węgry
Pierwszy tramwaj dwusystemowy Stadlera dotarł na Węgry
Pierwszy tramwaj dwusystemowy Stadlera dotarł na Węgry
Pierwszy tramwaj dwusystemowy Stadlera dotarł na Węgry
Pierwszy tramwaj dwusystemowy Stadlera dotarł na Węgry
Stadler dotarczył na Węgry pierwszego dwusystemowego spalinowo-elektrycznego Citylinka, który w przyszłości będzie obsługiwać sieci tramwajowe w Segedynie i Hódmezövásárhely oraz łączącą te miasta linię kolejową. Rozpoczęcie ruchu na tej trasie spodziewane jest w ostatnim kwartale 2021 r.
MÁV-Start, operator kolei pasażerskich na Węgrzech, podpisał umowę ze Stadlerem w maju 2017 r. Zakładała ona dostawy ośmiu dwusystemowych tramwajów do obsługi pierwszego na Węgrzech kolejowo-tramwajowego połączenia między miastami Segedyn i Hódmezövásárhely. Umowę na opcję w postaci czterech kolejnych tramwajów zawarto w zeszłym roku.

Pierwszy pojazd dotarł do bazy MÁV w Szentes w trzech częściach. Transport z zakładów Stadlera w Walencji zajął dziewięć dni. Trzy ciężarówki opuściły hiszpański oddział 30 grudnia, a następnie dotarły na Węgry przez Francję, Niemcy i Austrię. Teraz, po ostatecznym montażu, w lutym pojazd rozpocznie testy liniowe. Jak informuje producent, w lutym przyjedzie też drugi skład. Pod koniec września dostępne mają być trzy pojazdy. Według założeń pierwsza partia ośmiu wozów otrzyma wszystkie pozwolenia i zacznie obsługiwać trasę między miastami Segedynem i Hódmezövásárhely oraz nowo budowaną sieć tramwajową w tym drugim do końca listopada 2021 r.

Dwukierunkowe i hybrydowe Citylinki będą korzystać z zasilania z sieci trakcyjnej w Segedynie i Hódmezövásárhely o napięciu 600 V DC. Pomiędzy miastami na 22-km odcinku linii kolejowej będą natomiast poruszać się z wykorzystaniem napędu spalinowego. Każdy trzyczłonowy i 37-metrowy pojazd o masie 71 ton pomieści 216 pasażerów, z czego 92 na miejscach siedzących. Tramwaje są niskopodłogowe i mogą poruszać się z prędkością do 100 km/h. W miastach tramwaj będzie jechać z prędkością do 50 km/h.

Prace przy budowie połączenia rozpoczęto w 2018 r. Tramwaje będą kursować w Segedynie na linii nr 1, która zaczyna bieg na krańcu przy dworcu głównym. Za stacją Szeged-Rókus wjadą na linię kolejową nr 135 Szeged – Békéscsaba. Na stacji Hódmezővásárhely Népkert rozpocznie się kolejny miejski odcinek, który poprowadzi przez śródmieście do krańca przy dworcu głównym Hódmezővásárhely. Nowa, głównie jednotorowa trasa na terenie tego miasta liczy ok. 3,5 km długości. W ramach budowy w Hódmezővásárhely utworzono parking P&R na 94 samochody i 900 miejsc na rowery.

Trasa połączenia między miastami. Niebieskim kolorem zaznaczono nowe odcinki linii tramwajowych, mat. https://tramtrain.hu/



Torowisko w Hódmezövásárhely, mat. https://tramtrain.hu/


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony