Partnerzy serwisu:

Pierwszy tramwaj dwusystemowy na Węgrzech otwarty

Witold Urbanowicz 29.11.2021

arrow
arrow
Pierwszy tramwaj dwusystemowy na Węgrzech otwarty
fot. MAV
Pierwszy tramwaj dwusystemowy na Węgrzech otwarty
Pierwszy tramwaj dwusystemowy na Węgrzech otwarty
Pierwszy tramwaj dwusystemowy na Węgrzech otwarty
Na Węgrzech w poniedziałek 29 listopada ruszyła pierwsza linia tramwaju dwusystemowego, łączącego Segedyn i Hódmezővásárhely. Pomiędzy miastami tramwaj porusza się po linii kolejowej. Połączenie obsługują Citylinki, wyprodukowane przez Stadlera.
Pierwszy tramwaj odjechał punktualnie w poniedziałek 29 listopada o godz. 3:31 z Hódmezővásárhely. Odjazdy z Hódmezővásárhely odbywają się co godzinę do godz. 23:31, a z pętli Szeged pályaudvar w godz. 4:38-23:38 również w takcie godzinnym. Do 15 kwietnia przejazdy będą bezpłatne.

W Segedynie tramwaje wyruszają z pętli przy głównym dworcu kolejowym. Dalej kursują po trasie linii nr 1. Na stacji Szeged-Rókus wjeżdżają na linię kolejową nr 135 Szeged – Békéscsaba. W okolicach stacji Hódmezővásárhely Népkert pojazdy wjeżdżają na nowo wybudowaną linię tramwajową, prowadzącą przez centrum Hódmezővásárhely, do dworca głównego w tej miejscowości. Cała trasa liczy 31,6 km. W miastach tramwaje jadą z prędkością do 50 km/h, a na linii kolejowej – 80 km/h.

Od połowy stycznia częstotliwość kursowania tramwajów zostanie zwiększona do 20 minut w szczycie, pojawią się też nocne kursy w weekend. Ostateczna wersja rozkładu wejdzie w życie w połowie kwietnia.

W ramach projektu \wybudowano 1,5-km linii tramwajowej między istniejącą siecią tramwajową a linią kolejową nr 135 w rejonie stacji Rókus. W celu zwiększenia przepustowości linii kolejowej dobudowano w dwóch miejscach tor o łącznej długości ok. 8 km. W Hódmezővásárhely wybudowano ok. 3,3 km linii tramwajowej z dwiema mijankami i siecią trakcyjną. Wybudowano też parking przesiadkowy, a przy stacji Szeged Rendező zaplecze do obsługi taboru.

Linię obsługują 37,2-metrowe spalinowo-elektryczne Citylinki, wyprodukowane przez Stadlera. Jego szerokość to 2650 mm, a masa – 69,7 ton. Każdy tramwaj mieści 216 pasażerów (4 os./m2), w tym 92 na miejscach siedzących (z czego 16 składanych). W pojeździe znajdują się dwie wielofunkcyjne przestrzenie umożliwiające przejazd czterech pasażerów na wózkach, bądź ośmiu rowerów. W pojeździe z każdej strony znajdują się cztery pary podwójnych drzwi. Znamionowa moc silnika trakcyjnego to 4x145 kW, a diesla – 2x390 kW.

W sumie kupiono osiem pojazdów, ale zamówienie może być powiększone o kolejne cztery jednostki. Za obsługę połączenia odpowiadają Koleje Węgierskie (MÁV). Więcej o inwestycji piszemy tutaj.




PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony