Pierwszy szkolny elektrobus Solarisa już w Godzianowie [zdjęcia]


![Pierwszy szkolny elektrobus Solarisa już w Godzianowie [zdjęcia] Pierwszy szkolny elektrobus Solarisa już w Godzianowie [zdjęcia]](https://www.transport-publiczny.pl/img/20201120233850Godz5a.jpg_60-60.jpg)
![Pierwszy szkolny elektrobus Solarisa już w Godzianowie [zdjęcia] Pierwszy szkolny elektrobus Solarisa już w Godzianowie [zdjęcia]](https://www.transport-publiczny.pl/img/20201120234215Godz4.jpg_60-60.jpg)
![Pierwszy szkolny elektrobus Solarisa już w Godzianowie [zdjęcia] Pierwszy szkolny elektrobus Solarisa już w Godzianowie [zdjęcia]](https://www.transport-publiczny.pl/img/20201120234215Godz1.jpg_60-60.jpg)
Do Godzianowa pod Skierniewicami dotarł pierwszy w Polsce elektryczny autobus szkolny. Pojazd, dostarczony przez Solarisa, został kupiony w ramach programu Kangur, organizowanego przez NFOŚiGW.
Elektryczny Solaris pozwoli na wycofanie wyeksploatowanego i problematycznego już 20-letniego autobusu firmy Autosan. – Jako pierwsza gmina w Polsce zakupiliśmy szkolny autobus elektryczny. Nadarzyła się okazja w postaci programu NFOŚiGW. Całkowity koszt to ponad 2,5 mln zł, z czego dofinansowanie to 2,160 mln zł. Stacja ładowania kosztowała 250 tys. zł – mówi Andrzej Mozga, wójt gminy.
Szkolne Urbino 12 electric, które zamówiła gmina, zmieści na pokładzie na miejscach siedzących aż 41 młodych pasażerów. Wszystkie siedzenia w tradycyjnie pomarańczowym autobusie są wyposażone w pasy bezpieczeństwa. Do tego znajduje się 10 miejsc stojących. Na nadkolach zamontowano półki. Istnieje możliwość zdemontowania foteli przy drugich drzwiach na potrzeby przewozu osoby na wózku. W pojeździe znajduje się też monitoring.
fot. UG Godzianów
Na ścianie przedniej i tylnej pojazdu umieszczono dodatkowo oświetlone tablice informujące o przewozie dzieci. Ponadto z tyłu autobusu na dachu zamontowane zostały pomarańczowe świetlne „koguty”, zapalające się automatycznie, gdy drzwi autobusu będą otwarte. Z przodu i z tyłu automatycznie wysuwa się też tablica „STOP”.
Zastosowane w „e-gimbusie” baterie Solaris High Energy+ mają łączną pojemność niemal 240 kWh. Jak przekazuje przedstawiciel Solarisa, autobus może przejechać 150-180 km bez ładowania. Komfortową, płynną jazdę bez hałasu i gwałtownych wibracji zapewnia oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi o mocy 125 kW każdy. Autobus będzie ładowany za pomocą mobilnej ładowarki o mocy 40 kW, która była częścią zamówienia.
fot. UG Godzianów
Szkolne Urbino 12 electric, które zamówiła gmina, zmieści na pokładzie na miejscach siedzących aż 41 młodych pasażerów. Wszystkie siedzenia w tradycyjnie pomarańczowym autobusie są wyposażone w pasy bezpieczeństwa. Do tego znajduje się 10 miejsc stojących. Na nadkolach zamontowano półki. Istnieje możliwość zdemontowania foteli przy drugich drzwiach na potrzeby przewozu osoby na wózku. W pojeździe znajduje się też monitoring.

fot. UG Godzianów
Na ścianie przedniej i tylnej pojazdu umieszczono dodatkowo oświetlone tablice informujące o przewozie dzieci. Ponadto z tyłu autobusu na dachu zamontowane zostały pomarańczowe świetlne „koguty”, zapalające się automatycznie, gdy drzwi autobusu będą otwarte. Z przodu i z tyłu automatycznie wysuwa się też tablica „STOP”.
Zastosowane w „e-gimbusie” baterie Solaris High Energy+ mają łączną pojemność niemal 240 kWh. Jak przekazuje przedstawiciel Solarisa, autobus może przejechać 150-180 km bez ładowania. Komfortową, płynną jazdę bez hałasu i gwałtownych wibracji zapewnia oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi o mocy 125 kW każdy. Autobus będzie ładowany za pomocą mobilnej ładowarki o mocy 40 kW, która była częścią zamówienia.

fot. UG Godzianów
Komentarze:
Autobusy elektryczne

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |