Partnerzy serwisu:

Pierwsze nowe przegubowe trolejbusy wożą pasażerów w Gdyni

Witold Urbanowicz 04.03.2019

arrow
arrow
Pierwsze nowe przegubowe trolejbusy wożą pasażerów w Gdyni
fot. ZKM Gdynia
Pierwsze nowe przegubowe trolejbusy wożą pasażerów w Gdyni
Pierwsze nowe przegubowe trolejbusy wożą pasażerów w Gdyni
Pierwsze nowe przegubowe trolejbusy wożą pasażerów w Gdyni
Pierwsze nowe przegubowe trolejbusy wożą pasażerów w Gdyni
Na gdyńskie ulice wyjechały pierwsze nowe przegubowe trolejbusy. Solaris dostarczy w sumie 16 przegubowych pojazdów wraz z 14 pojazdami standardowej długości. Do 12 marca pojazdy 18-metrowe będą pojawiać się na różnych liniach.
W kwietniu zeszłego roku Urząd Miasta Gdynia podpisał z firmą Solaris umowę na dostawę 30 trolejbusów, w tym 16 przegubowych i 14 standardowych, 12-metrowych. Wartość zamówienia to ponad 95 mln zł.

Na ulice Gdyni dzisiaj wyjechały już pierwsze przegubowe trolejbusy. Można je spotkać na linii 25. W kolejnych dniach – do 12 marca – będzie można spotkać na różnych liniach. Organizator komunikacji chce tym samym umożliwić przejazd nowymi pojazdami mieszkańcom różnych dzielnic. I tak 5 marca pojawią się na liniach 20 i 22, 6 marca – na linii 23, 7 marca – na linii 26, 8 marca – na linii 29, 9 marca – na linii 24, 10 marca – na linii 25, 11 marca – na linii 28, a 12 marca – na linii 27.

Zamówione przez Gdynię Solarisy, oprócz tradycyjnych napędów trolejbusowych, są wyposażone w dodatkowe baterie umożliwiające jazdę poza siecią trakcyjną. W przypadku 14 sztuk Solarisów Trollino 12 są to baterie o pojemności 58 kWh, natomiast w 16 przegubowcach są zamontowane baterie o pojemności 87 kWh. Oznacza to, że oba typy pojazdów bez pantografu będą mogły pokonać w trybie bezemisyjnym kilkadziesiąt kilometrów. Dzięki temu gdyńskie trolejbusy będą mogły obsługiwać te rejony miasta, które nie posiadają trakcji trolejbusowej.

Przedmiotem umowy była też dostawa baterii, które pozwoliły na modernizację 21 pojazdów. Wymiana baterii niklowo-kadmowych na litowo-jonowe, wraz z dostosowaniem aparatury energoelektronicznej, to ogromny przeskok technologiczny i jakościowy, który pozwoli na bezemisyjne przejechanie ok. 15-20 kilometrów poza siecią trakcyjną.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony