Partnerzy serwisu:

Paryż wybiera dostawcę 24-metrowych innowacyjnych elektrobusów

Przemysław Farsewicz 13.03.2022

Paryż wybiera dostawcę 24-metrowych innowacyjnych elektrobusów
mat. prasowe
W Paryżu zdecydowano się na zastosowanie po raz pierwszy 24-metrowych dwuprzegubowych autobusów w wersji elektrycznych. Zamówienie zrealizuje konsorcjum firm Van Hool, Kiepe Electric oraz Alstom. Wraz z autobusami powstanie także naziemny (indukcyjny) system zasilania baterii.
Region Île-de-France wraz z operatorem Île-de-France Mobilités podpisały z konsorcjum firm Van Hool, Kiepe Electric oraz Alstom umowę ramową na dostawę co najmniej 56 autobusów w wersji 24-metrowej, czyli z dwoma przegubami. Pojazdy będą w całości elektryczne. Autobusy Exqui.City 24 będą dostosowane do przewozu ok. 140 pasażerów – czyli dwukrotnie więcej niż w wersji krótkiej 12-metrowej, a także o 40 więcej niż w wersji jednoprzegubowej. Wyposażone w szerokie drzwi przesuwne i niską podłogę autobusy mają być dostępne dla wszystkich podróżnych.

Za dostawę pojazdów będzie odpowiadał Van Hool. Natomiast Kiepe Electric dostarczy baterie szybkiego ładowania o dużej mocy, które będą ładowane naziemnym systemem ładowania statycznego (SRS) firmy Alstom. Będzie on montowany na przystankach i pętlach. Takie rozwiązanie zastosowano już na sieci tramwajowej w Nicei. System umożliwia automatyczne i szybkie ładowanie podczas postoju pojazdu i to bez dodatkowych ograniczeń operacyjnych. W dodatku, zdaniem producenta, gwarantuje przełomową – prawie 100-procentową – dostępność.

Autobusy wraz z systemem ładowania zostaną zastosowane na trasie dwóch ekspresowych linii autobusowych BRT – T Zen 4 i T Zen 5 na południu Paryża. Linia T Zen 4 BRT pokona 14,8-kilometrowy dystans między Viry-Chatillon a Corbeil-Essonnes. Nowa linia zastąpi dotychczasową 402, która jest najbardziej ruchliwą linią w aglomeracji paryskiej, przewożącą codziennie blisko 26 tys. pasażerów. Linia T Zen 5 to nowa 9,5-kilometrowa trasa autobusowa łącząca Paryż-13 z Choisy-le-Roi przez Ivry-sur-Seine i Vitry-sur-Seine. W zamówieniu zawarto prawo rozszerzenia zamówienia także na trzecią linię.

– Jesteśmy szczęśliwi i dumni, że firma Van Hool, w ścisłej współpracy z partnerami z Kiepe Electric i Alstom, została wybrana przez Île-de-France Mobilités do realizacji tego wyjątkowego projektu. Przyszłością transportu publicznego jest zeroemisyjność. Nasze rozwiązanie, jako pierwsze na świecie, w pełni spełnia wysokie oczekiwania w zakresie wysokiej jakości transportu publicznego, który jest zrównoważony i odpowiedzialny ekonomicznie – mówi Filip Van Hool, dyrektor generalny Van Hool.

– Île-de-France Mobilités zaufało naszej innowacyjnej koncepcji High-Power Charging (HPC) dla autobusów. Dla nas umowa ta będzie kamieniem milowym w naszym rozwoju i toruje nam wejście na rynek transportu publicznego w zakresie elektrycznych linii BRT – mówi Peter Radina, członek zarządu Knorr-Bremse Rail Vehicle Systems – odpowiedzialny za Kiepe Electric.

System szybkiego ładowania naziemnego firmy Alstom (SRS) ma być pierwszym takim wdrożeniem na świecie. – To rozwiązanie będzie pierwszym i zaoferuje wysoki poziom usług przy dużej łatwości obsługi. Rozwiązanie to korzysta z doświadczeń w Nicei, gdzie wdrożyliśmy system SRS na 15 kilometrowej trasie dla 43 tramwajów – podkreśla Jean-Baptiste Eyméoud, prezes Alstom we Francji.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Autobusy elektryczne
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony