Partnerzy serwisu:

Pabianice: Solaris zwycięża przetarg na 18 hybryd

Kasper Fiszer 08.01.2018

Pabianice: Solaris zwycięża przetarg na 18 hybryd
Solaris w barwach MZK PabianiceFot. Kasper Fiszer
Do podłódzkich Pabianic trafi osiemnaście hybrydowych solarisów. Dwunastometrowe pojazdy stanowić będą około połowę parku taborowego Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego. Przewoźnik eksploatuje już czternaście autobusów tej marki.
Na początku grudnia Urząd Miejski w Pabianicach otworzył oferty w długo zapowiadanym przetargu na 18 autobusów hybrydowych dla tamtejszego Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego. Jedynym oferentem okazał się bolechowski Solaris. Jego propozycja przekraczała jednak założony przez miasto budżet. Różnica pomiędzy ceną oczekiwaną a rzeczywistą nie była duża – wyniosła ok. 600 tys. zł – ale miasto i tak musiało wyemitować obligacje, by znaleźć środki na wkład własny do unijnego projektu, w ramach którego zamawiane są hybrydy.

Praktycznie wszystkie pabianickie autobusy będą solarisami

Nie było więc jasne, czy magistrat ostatecznie zdecyduje się na przyjęcie jedynej oferty. W piątek popołudniu miasto oficjalnie rozstrzygnęło jednak postępowanie, przyjmując złożoną propozycję. – Dostawcą 18 nowych autobusów hybrydowych dla komunikacji miejskiej w Pabianicach będzie Solaris Bus & Coach SA – czytamy w oficjalnym komunikacie. – 18 stycznia zostanie podpisana umowa z wykonawcą. Autobusy będą kosztować 33 mln 874 tys. 200 zł brutto (1 mln 881 tys. 900 zł brutto za sztukę). Oferta uzyskała 95 na 100 punktów – wskazuje pabianicki samorząd.

– Pierwszych dziesięć autobusów zostanie dostarczonych pod koniec 2018 r., osiem kolejnych – do końca maja 2019 r. – przypomina warunki zamówienia Urząd Miejski. Należy spodziewać się, że po realizacji dostaw praktycznie cała flota MZK będzie składać się z pojazdów marki Solaris. – Nowe autobusy zastąpią przede wszystkim 22-letnie MAN-y – czytamy bowiem w komunikacie. Aktualnie przewoźnik eksploatuje 14 standardowych solarisów urbino 12 i 17 pojazdów marki MAN modeli A21 i NL202. Na stanie pozostaje też jeden jelcz M081MB, ale praktycznie nie jest on wykorzystywany liniowo.

UE sfinansuje 85 proc. wartości zakupu

– Nowością w pabianickiej komunikacji miejskiej będzie wykorzystanie napędu hybrydowego, łączącego tradycyjny silnik Diesla z silnikiem elektrycznym. Autobusy będą standardowej długości (około 12 metrów), wyposażone m.in. w klimatyzację, biletomaty, wewnętrzny i zewnętrzny system zapowiedzi (kolejnych przystanków, numeru linii i kierunku), monitoring. Pasażerowie będą mogli korzystać z gniazd USB oraz bezpłatnego internetu – opisuje nowy tabor pabianicki samorząd. Przypomina też, że ogłoszenie przetargu poprzedzone było dialogiem technicznym z producentami. – Trwał on siedem miesięcy. Wzięło w nim udział udział trzech producentów autobusów (a także producent biletomatów i firma zajmująca się m.in. pojazdową informację pasażerską) – czytamy.

Zakup autobusów realizowany jest w ramach dofinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego projektu „Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach”. Inne jego elementy to m.in. remont zajezdni autobusowej czy budowa nowej pętli przy ul. Podmiejskiej. Łączna kwota dofinansowania sięga 48 mln zł.
Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Fundusze unijne 2014-2020
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony