Partnerzy serwisu:

Pabianice: Niebawem zamknięcie ul. Warszawskiej. Koniec prac tramwajowych w 2022 r.

Kasper Fiszer 14.04.2021

Pabianice: Niebawem zamknięcie ul. Warszawskiej. Koniec prac tramwajowych w 2022 r.
fot. UM Pabianice
Samorząd Pabianic dość ostrożnie szacuje termin zakończenia modernizacji linii tramwajowej do Łodzi na połowę 2022 r. Inwestycja ma bardzo szeroki zakres, który znacząco wykracza poza sam remont torów, a władze miasta obawiają się problemów dotyczących kolizji z instalacjami podziemnymi. Niebawem rozpocznie się kolejny etap robót wymagający zamknięcia jednej z najważniejszych pabianickich ulic dla ruchu kołowego.
Władze Pabianic poinformowały dziś o rozpoczęciu kolejnego etapu prac dotyczących modernizacji podmiejskiej linii tramwajowej z Łodzi. Zasadnicze roboty prowadzone będą na ciągu ulic Warszawskiej i Zamkowej, a więc w ścisłym centrum Pabianic i na jednej z najważniejszych dróg wylotowych z miasta. – Od 19 kwietnia zamknięta będzie Warszawska od Nawrockiego do Kaplicznej – zapowiedział Marcin Chmielewski z Urzędu Miejskiego w Pabianicach. Najprawdopodobniej jeszcze w tym miesiącu zaczną się też roboty na Zamkowej. Tam będzie budowany kanał deszczowy, ale póki co ruch samochodowy nie będzie zamknięty całkowicie.

Czy do Pabianic dojadą tramwaje niskopodłogowe?

Jedną z istotniejszych zmian w układzie ulic po zakończeniu robót ma być otwarcie wspólnego pasa autobusowo-tramwajowego na odcinku od ul. Poprzecznej do Staszewskiego. Pojawią się też zintegrowane przystanki autobusowo-tramwajowe, co ułatwi przesiadki. – Co ważne, pasażerowie nie będą już wysiadać z tramwaju na jezdnię – zaznaczył przedstawiciel magistratu. Przy przejściach dla pieszych pojawią się wysepki. Zmiany w układzie mają wyeliminować zjawisko wyprzedzania na zebrach.

Miasto zapewnia, że kompleksowa inwestycja ograniczy też występowanie awarii związanych z infrastrukturą tramwajową, które w ostatnim okresie eksploatacji torowiska do Łodzi były dużym problemem, a w niektórych miesiącach stawały się wręcz codziennością. – Inwestycja umożliwi też wprowadzenie tramwajów niskopodłogowych, co ułatwi korzystanie z komunikacji miejskiej osobom starszym czy niepełnosprawnym – powiedział Marcin Chmielewski. Należy jednak w tym miejscu zauważyć, że w zakresie obsługi taborowej Pabianice są obecnie w dużej mierze uzależnione od władz Łodzi i przewoźnika, MPK-Łódź. Ten, pomimo niedawnych dostaw używanych pojazdów NF6D, wciąż eksploatuje bardzo dużo wysokopodłogowych składów 805Na, które stanowią nadal trzon floty.

Miasto ostrożne w szacowaniu terminu zakończenia prac

– Obecnie termin, jaki jest zarezerwowany na przeprowadzenie wszystkich prac i odbiory techniczne, to połowa 2022 r. – zapowiedział Grzegorz Mackiewicz, prezydent Pabianic. Zaznaczył jednocześnie, że zakres robót jest bardzo duży, a znaczna część z nich prowadzona jest pod ziemią, gdzie mogą wystąpić kolizje z istniejącymi sieciami przesyłowymi itp. – Jeśli chodzi o infrastrukturę podziemną, to modernizowany fragment nie był ruszany od 50 – 60 lat. Możemy tam znaleźć wszystko – opisywał obrazowo. Przywoływał też niedawną dużo mniejszą inwestycję polegającą na budowie wiat przystankowych, która była wstrzymywana z powodu natrafienia na niezinwentaryzowane obiekty.

Obecnie komunikacja z Łodzią realizowana jest autobusami zastępczymi linii Z41. Konieczne będą zmiany tras zarówno połączenia międzygminnego, jak i autobusów miejskich. Dużym problemem w czasie robót będzie też kwestia parkingów. Samorząd wyznaczy więc na swoich nieruchomościach dodatkowe miejsca postojowe (m.in. w okolicach urzędu miasta, sklepu Domino, przy ul. Batorego, na Starym Rynku oraz przy ulicach jednokierunkowych).
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony