Partnerzy serwisu:

Pabianice: Biletomaty także na przystankach

Kasper Fiszer 01.02.2018

Pabianice: Biletomaty także na przystankach
W automatach dostępne będą bilety na tramwaj i autobusFot. Kasper Fiszer
Władze Pabianic chcą wyposażyć w biletomaty nie tylko wszystkie autobusy miejscowego MZK, ale także najważniejsze przystanki węzłowe. Maszyny mają pojawić się tam jeszcze w tym roku. Właśnie ogłoszono przetarg na dostawę pięciu automatów stacjonarnych i dziesięciu mobilnych.
Miasto Pabianice ogłosiło kolejny w ostatnim czasie przetarg dotyczący komunikacji miejskiej. Zamówienie dotyczy zapowiadanego niedawno przez prezydenta miasta Grzegorza Mackiewicza zakupu automatów do sprzedaży biletów. Zgodnie z wcześniejszymi informacjami samorząd kupi dziesięć maszyn mobilnych, które zostaną zainstalowane w solarisach urbino 12 z wcześniejszych roczników, które pozostaną w eksploatacji po dostarczeniu osiemnastu nowych pojazdów tej samej marki.

Automaty staną przede wszystkim na węzłach w centrum miasta

Pewnym zaskoczeniem jest natomiast planowany zakup biletomatów stacjonarnych. Staną one na przystankach pomimo planu wyposażenia całej floty Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w biletomaty wewnątrzpojazdowe. – Wykonawca będzie zobowiązany uruchomić do końca sierpnia tego roku cztery automaty na najważniejszych przystankach autobusowych: Kilińskiego/SDH, Kilińskiego/Zamkowa, Jana Pawła II/szpital i Grota-Roweckiego/Gryzla. Piąty biletomat zostanie ustawiony na krańcówce [pętli – dop. kf] przy dworcu kolejowym do 26 października – mówi Aneta Klimek, rzecznik prezydenta miasta.

Maszyny staną więc w centrum miasta, głównie na przystankach o charakterze węzłowym, w tym z linią tramwajową, na której obowiązują bilety łódzkie, a nie pabianickie. Zgodnie z wymogami przetargowymi urządzenia akceptować będą zarówno płatności gotówkowe, jak i bezgotówkowe – inaczej niż te montowane w autobusach, które przyjmą tylko zapłatę kartą. Biletomaty mobilne mają zostać dostarczone do 19 października.

W biletomacie bilety na autobus, na tramwaj i częściowo na pociąg

– We wszystkich automatach, zarówno tych na przystankach, jak i w autobusach, będzie można kupić zarówno bilety jednorazowe i czasowe, jak i doładować „migawkę” – zapowiada Aneta Klimek. Chodzi tu o kartę wydawaną przede wszystkim przez miasto Łódź, która jest nośnikiem biletów okresowych w Łodzi i częściowo w aglomeracji (także w zakresie kolei). Choć na razie nie jest planowana pełna integracja taryfowa satelickiego miasta ze stolicą aglomeracji, pewnym ułatwieniem ma być dostępność biletów łódzkich – również niekodowanych na „migawce” – w maszynach pabianickich.

Znikają kioski, a kierowcom przybywa zbyt dużo pracy

Władze miasta wskazują, że zakup biletomatów jest odpowiedzią na istotne zmiany w ukształtowaniu sieci handlowej (dostrzegalne zresztą w skali całego kraju). – Na przestrzeni ostatnich lat z ulic Pabianic zniknęła większość kiosków. Stale rośnie liczba biletów sprzedawanych przez kierowców, co z kolei powoduje opóźnienia w kursowaniu i dekoncentruje prowadzących – przyznaje nasza rozmówczyni.

Przedstawicielka Urzędu Miejskiego w Pabianicach podkreśla też, że cena nie jest jedynym elementem wyboru wykonawcy – temu parametrowi przyporządkowano tylko 60 proc. wagi ostatecznej oceny. – Kolejne 25% punktów w przetargu oferenci mogą uzyskać za parametry urządzeń. Wyżej punktowane będą oferty, w których wykonawcy zaproponują dodatkowo infokiosk w biletomatach stacjonarnych, kamerę z rejestratorem w biletomatach stacjonarnych (nieobejmującą zasięgiem PIN-padu) oraz wdrożenie możliwości płacenia w biletomatach stacjonarnych i mobilnych przy pomocy polskiego standardu płatności Blik. Punktowany będzie również okres gwarancji. Oferenci będą mogli zdobyć w ramach tego kryterium yterium 15% wszystkich punktów, jeśli udzielą jej na pięć lat – wylicza.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Integracja biletowa
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony