Ozorków: Zamknięty dworzec kolejowy na razie bez remontu

Dworzec Ozorkówfot. Michał Kłosowski / bazakolejowa.pl
Na razie nie dojdzie do długo oczekiwanego remontu dworca kolejowego w Ozorkowie. Wybudowany w stylu dworkowym gmach z okresu wczesnego międzywojnia od dawna jest zamknięty dla podróżnych. W sto lat od jego wybudowania nie osiągnięto żadnego przełomu w sprawie.
O potrzebie remontu zamkniętego kilka dekad temu dworca kolejowego w Ozorkowie lokalne władze mówią od lat. O przeprowadzenie inwestycji apelowały już w 2015, a potem w 2018 r. Na razie do rozpoczęcia prac jednak nie doszło, a urokliwy dawniej gmach niszczeje. Czy kolejne lata przyniosą w tej sprawie przełom?
Otwarcie dworca bez nakładów inwestycyjnych jest niemożliwe
– Budynek dworca w Ozorkowie nie jest ujęty w Programie Inwestycji Dworcowych 2016 – 2023, ale rozważamy jego modernizację w kolejnych perspektywach – mówi Agnieszka Jurewicz z Wydziału Współpracy z Mediami Polskich Kolei Państwowych. Stwierdza jednocześnie, że ewentualny remont jest uzależniony od uzyskania środków zewnętrznych na jego przeprowadzenie. Zarządca nieruchomości nie ma też planów przekazania obiektu samorządowi.
Urząd Miasta miał zresztą według PKP nie być w ubiegłych latach zainteresowany przejęciem budynku. – Ewentualne otwarcie dworca dla podróżnych wymagałoby poniesienia nakładów inwestycyjnych – przyznaje nasza rozmówczyni. Choć nie oszacowała ona wysokości niezbędnych do poniesienia kosztów, te wydają się duże, bo obiekt nie jest użytkowany od dawna.
Dworek nieco na uboczu miasta
Gmach dworca został wzniesiony w 1922 r. – Jego architektura nawiązuje do nurtu narodowego, a dokładnie – do stylu dworkowego – opisuje przedstawicielka PKP SA. Choć obiekt mógłby więc stanowić wizytówkę miasta, jest położony nieco na uboczu, a większe znaczenie w obsłudze ruchu pasażerskiego ma współcześnie wybudowany kilka lat temu przystanek Ozorków-Nowe Miasto. Ten położony jest bowiem przy największym w mieście osiedlu mieszkaniowym.
Stacja Ozorków położona jest na linii kolejowej nr 16 łączącej Łódź z Kutnem. Zatrzymują się tam przede wszystkim pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, ale także kilka kursów dalekobieżnych PKP Intercity.
Otwarcie dworca bez nakładów inwestycyjnych jest niemożliwe
– Budynek dworca w Ozorkowie nie jest ujęty w Programie Inwestycji Dworcowych 2016 – 2023, ale rozważamy jego modernizację w kolejnych perspektywach – mówi Agnieszka Jurewicz z Wydziału Współpracy z Mediami Polskich Kolei Państwowych. Stwierdza jednocześnie, że ewentualny remont jest uzależniony od uzyskania środków zewnętrznych na jego przeprowadzenie. Zarządca nieruchomości nie ma też planów przekazania obiektu samorządowi.
Urząd Miasta miał zresztą według PKP nie być w ubiegłych latach zainteresowany przejęciem budynku. – Ewentualne otwarcie dworca dla podróżnych wymagałoby poniesienia nakładów inwestycyjnych – przyznaje nasza rozmówczyni. Choć nie oszacowała ona wysokości niezbędnych do poniesienia kosztów, te wydają się duże, bo obiekt nie jest użytkowany od dawna.
Dworek nieco na uboczu miasta
Gmach dworca został wzniesiony w 1922 r. – Jego architektura nawiązuje do nurtu narodowego, a dokładnie – do stylu dworkowego – opisuje przedstawicielka PKP SA. Choć obiekt mógłby więc stanowić wizytówkę miasta, jest położony nieco na uboczu, a większe znaczenie w obsłudze ruchu pasażerskiego ma współcześnie wybudowany kilka lat temu przystanek Ozorków-Nowe Miasto. Ten położony jest bowiem przy największym w mieście osiedlu mieszkaniowym.
Stacja Ozorków położona jest na linii kolejowej nr 16 łączącej Łódź z Kutnem. Zatrzymują się tam przede wszystkim pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, ale także kilka kursów dalekobieżnych PKP Intercity.
Komentarze:
Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |