Partnerzy serwisu:

Oświęcim kupuje jednego elektryka z ładowarką

Witold Urbanowicz 30.12.2019

Oświęcim kupuje jednego elektryka z ładowarką
fot. Solaris
MZK w Oświęcimiu rozpisał przetarg na dostawę jednego 12-metrowego autobusu elektrycznego wraz z odpowiednią ładowarką elektryczną. Pojazd miałby zostać dostarczony w ciągu roku.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa jednego autobusu klasy maxi o napędzie elektrycznym wraz z ładowarką. Pojazd o długości 11,8-12,2 m ma pomieścić min. 75 pasażerów, w tym min. 25% na miejscach siedzących. Są wymagane trzy pary drzwi w układzie 2-2-2, otwierane do wewnątrz pojazdu. Pojazd ma posiadać niską podłogę na całej długości. Siedzenia mają być pokryte welurem. Przy II drzwiach zaplanowano wysuwaną rampę. Ponadto elektrobus ma być wyposażony w porty USB do ładowania urządzeń mobilnych. Wyposażenie obejmuje biletomat, system zliczania pasażerów, tablice informacyjne diodowe i LCD, kasowniki, monitoring.

Przewidziano układy ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji. Ogrzewanie będzie realizowane przez grzejniki konwertorowe wykorzystywać ciepło z układu chłodzenia silnika lub z niezależnego źródła. Wymagane jest dodatkowe ogrzewanie elektryczne (wodne) o mocy min. 30 kW. Pojazd ma być wyposażony w okna z przesuwną górną częścią.

Wymagany jest silnik centralny o mocy min. 160 kWh lub silniki asynchroniczne przy piastach kół, a także magazyn baterii o pojemności min. 200 kWh. Zastosowany ma być system odzyskiwania energii z hamowania. Przewidziano ładowanie za pomocą gniazda plug-in, przy czym pojazd ma być dostosowany do montażu pantografu. Wykorzystywana będzie dwufunkcyjna automatyczna ładowarka mobilna, umożliwiająca także przyspieszone ładowanie. W pojeździe zainstalowany będzie ogranicznik prędkości do 70 km/h.

Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały należycie dostawę co najmniej jednego fabrycznie nowego autobusu o napędzie elektrycznym wraz z dedykowaną ładowarką. Udział towarów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej i państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców musi przekraczać 50%.

Termin składania ofert mija 29 stycznia 2020 r. O wyborze zadecydują cena (60%), warunki techniczne i eksploatacyjne (30%), gwarancja i serwis (10%). W tym drugim kryterium pod uwagę branych będzie 12 podkryteriów: materiał poszycia zewnętrznego, liczba miejsc pasażerskich, liczba miejsc pasażerskich dostępnych z niskiej podłogi, podatność obsługowa poszycia bocznego, spełnienie wymogów w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie, zużycie energii, spełnienie wymogów homologacji w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej, napęd autobusu (preferowane silniki elektryczne w piastach kół), podział szyby przedniej, zawieszenie osi przedniej, pojemność magazynu energii, zabudowa tablic kierunkowych. Na realizację zamówienia przeznaczono 365 dni.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Autobusy elektryczne
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony