Partnerzy serwisu:

Ostrołęka kupuje autobusy elektryczne

Witold Urbanowicz 01.04.2020

Ostrołęka kupuje autobusy elektryczne
fot. Solaris
Miasto Ostrołęka rozpisało przetarg na dostawy dwóch autobusów jednoczłonowych z napędem elektrycznym oraz odpowiednią infrastrukturą do ładowania. Na dostawy przeznaczono rok.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa dwóch fabrycznie nowych jednoczłonowych autobusów elektrycznych. Zakup obejmuje również stacje ładowania.

Zamawiający wymaga pojazdów o długości do 12,5 m. Autobusy mają pomieścić min. 75 osób, w tym 288 na miejscach siedzących, z czego osiem będzie dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Oczekiwany układ drzwi to 2-2-2. Pojazdy mają być niskopodłogowe bez stopni pośrednich we wszystkich drzwiach pasażerskich, brak stopni poprzecznych (pośrednich) na powierzchni podłogi w przejściu środkowym we wnętrzu pojazdu, pomiędzy przednimi drzwiami (początek drzwi) a środkowymi drzwiami (koniec drzwi). Wymagane są min. cztery okna otwierane przesuwnie lub uchylnie. Szyby mają być przyciemnione (50%). Przewidziano klimatyzację oraz ogrzewanie wodne-elektryczne. Wyposażenie obejmuje tablice informacyjne LED-owe, system zapowiedzi głosowych, monitoring, wi-fi, system zliczania pasażerów.

Wymagany jest silnik elektryczny centralny umiejscowiony przed osią napędową lub silniki elektryczne zintegrowane z osią napędową o sumarycznej mocy min. 160 kW, chłodzony cieczą lub powietrzem. Układ napędu musi posiadać system odzyskiwania energii z hamowania i redukcji prędkości jazdy, i wykorzystywać ją do doładowania magazynu energii. Pojemność magazynu energii ma wynosić co najmniej 200 kWh. Zasięg określono na 160 km bez ładowania.

Autobus dostosowany do ładowania magazynów energii w systemie plug-in. Zamawiający musi dostarczyć do każdego autobusu dostarczyć dedykowaną ładowarkę o mocy ładowania min. 45 kW.

Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały dostawę co najmniej dwóch sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich niskopodłogowych o napędzie elektrycznym. Termin składania ofert mija 14 maja. O wyborze zdecydują cena (60%), zużycie energii elektrycznej (12%), rodzaj silnika trakcyjnego (10%), wytrzymałość konstrukcji nośnej (5%), energia akumulatorów trakcyjnych (5%), szyba przednia składająca się z trzech części (4%), okres gwarancji na magazyn energii (4%).

Szacowana wartość zamówienia to 4,354 mln zł netto. Na realizację zamówienia przeznaczono 12 miesięcy.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek autobusowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony