Partnerzy serwisu:

Ostrawa z superszybką ładowarką z odwróconym pantografem

Redakcja 21.01.2019

Ostrawa z superszybką ładowarką z odwróconym pantografem
mat. prasowe
Heliox dostarczył pierwszą instalację do szybkiego ładowania autobusów elektrycznych z odwróconym pantografem w Czechach. To pierwsza ultra-szybka infrastruktura ładowania tego rodzaju w Europie Środkowo-Wschodniej.
Heliox dostarczył ultraszybką infrastrukturę ładowania dla pierwszej sieci autobusów elektrycznych w Ostrawie w Czechach. Ten projekt jest niezwykły, ponieważ jest to pierwsza w pełni elektryczna flota autobusowa w Czechach i Europie Środkowo-Wschodniej, która realizuje proces ładowania w oparciu o odwrócony pantograf (tzw. Inverted Pantograph System). Ponieważ Czesi stawiają pierwsze kroki w elektryzowaniu transportu publicznego, Heliox dostarczył potężny system ładowania o mocy 450 KW.

Ostrawa podejmuje pierwsze kroki w celu ograniczenia szkodliwych emisji w Czechach, przestawiając się na całkowicie elektryczne autobusy, których celem jest stopniowe wyłączanie autobusów napędzanych silnikiem wysokoprężnym. Ponieważ wprowadzenie autobusów elektrycznych do istniejącej infrastruktury pociąga za sobą budowę niezawodnej infrastruktury ładowania, firma Heliox została wybrana przez Ekova Electric jako kluczowy partner do realizacji tego zadania. Heliox jest liderem w dziedzinie rozwiązań do ładowania dla zrównoważonej mobilności i dostarczył jeden z najpotężniejszych systemów w branży do tego projektu – system ładowania Heliox OC 450 kW.

Stacja ładowania Heliox OC 450 kW wraz z peryferyjnym narzędziem w postaci odwróconego pantografu, realizuje tzw. ładowanie okazjonalne (ang. opportunity charging), które tworzą solidny i elastyczny system ładowania umożliwiając szybkie ładowanie. Ten typ szybkiego ładowania zapewnia maksymalną dostępność, ponieważ ładowanie odbywa się w ciągu kilku minut. Dostarczony zautomatyzowany system sprzęgający (ang. automated coupler device – ACD) to odwrócony 4-polowy pantograf, w którym sygnał komunikacji bezprzewodowej inicjuje sesję ładowania.

Z uwagi na fakt, iż jest to pierwsze wdrożenie autobusów elektrycznych w Ostrawie, dodatkowe szafy z infrastrukturą do ładowania oraz maszty ładowania mogą zostać w bezinwazyjny i prosty sposób dodane w przyszłości. Ten rodzaj elastyczności tworzy rozwiązanie przyszłościowe, w pełni skalowalne i rozszerzalne. Nowa infrastruktura do ładowania w Czechach jest doskonałym przykładem tego, w jaki sposób zaangażowanie firmy Heliox w rozwój otwartych technologii wspiera już projekty na dużą skalę bez żadnych komplikacji. – W przypadku Ekova Electric jest to dostawa pierwszych dwóch autobusów elektrycznych z możliwością pilotowania ultraszybkiego ładowania. Jesteśmy dumni, że nasz pierwszy klient jest naszą firmą macierzystą w naszym rodzinnym mieście Ostrawie, i to jest pierwsza instalacja tego rodzaju technologii w Czechach. Integralną częścią tego projektu była dostawa stacji ładowania Heliox. Dla Ekova Electric jest to pierwsza współpraca z firmą Heliox. Jak widać, jest to pierwszy projekt w elektromobilności tego rodzaju i mogę powiedzieć, że dokonaliśmy prawidłowego wyboru Partnera. Strategią Ekova Electric jest opracowywanie inteligentnych rozwiązania dla transportu publicznego i spodziewam się, że kolejne tego typu projekty będą realizowane – powiedział Jiri Martinik, wiceprezes zarządu Ekova Electric.

Doskonałym przykładem interoperacyjności i siły otwartego interfejsu w stacjach ładowania Heliox jest pełna obsługa serwisowa i najnowszy system Back-office OCPP 1.6. Ten rodzaj elastyczności zapewnia klientom wgląd w czasie rzeczywistym, który pomaga monitorować i zarządzać posiadaną infrastrukturą. W konsekwencji pozwala to na wydłużenie czasu przestojów i znaczące skrócenie przestojów w działaniu. Powód do zadowolenia w ramach tego projektu jest tym większy, bowiem wyżej wspomnianą obsługę systemową zapewnia innowacyjny system NEXITY ZeEUS dostarczony przez polską spółkę Nexity z Nowego Sącza specjalizującą się w dostawie innowacyjnych technologii teleinformatycznych dla elektromobilności.

– Jesteśmy dumni z bycia partnerem w realizacji pierwszej tego rodzaju infrastruktury ładowania transportu publicznego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Mamy zaszczyt współpracować z silnymi partnerami w kierunku budowania zrównoważonego transportu publicznego w Ostrawie i Czechach oraz jednocześnie przyczyniać się do dalszego rozwoju w dziedzinie elektromobilności. Z uwagi na fakt, iż wiele krajów w regionie Europy Środkowo-Wschodniej planuje lub aktualnie wdraża zrównoważone ekologiczne plany transportowe, z przyjemnością prezentujemy dobrą referencję, jak nasze rozwiązania oferowane miastom, takim jak Ostrawa gwarantują maksymalną dostępność elektrycznego transportu publicznego przy minimalnym hałasie i braku zanieczyszczeń – wskazuje Dawid Kmiecik.

Do dzisiaj firma Heliox zapewnia infrastrukturę ładowania dla ponad 430 autobusów elektrycznych na całym świecie, wdrażając zintegrowane systemy, aby zoptymalizować redukcję szkodliwych emisji i umożliwić zmniejszenie gazów cieplarnianych, które przyczyniają się do globalnego ocieplenia. Oferta produktów Heliox w zakresie szybkiego ładowania DC obejmuje zakres od 25 kW mobilnych stacji ładowania do ultraszybkich stacji ładowania o mocy 600 kW.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Autobusy elektryczne
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony