Partnerzy serwisu:

Opolski Rower Miejski: Trzech chętnych. Już nie Nextbike?

Witold Urbanowicz 25.03.2019

Opolski Rower Miejski: Trzech chętnych. Już nie Nextbike?
fot. Nextbike
Opole otworzyło oferty na nowego operatora roweru publicznego – tym razem IV generacji. Dotychczasowy operator – firma Nextbike – ma dwóch konkurentów. Nowy system będzie się składał minimum z 18 stacji i 200 rowerów.
Opole poszukuje operatora na trzy sezony, czyli do końca 2021 r. Zgodnie z warunkami przetargu rowerów będzie minimum 200 (plus 10 rezerwowych). Ale może ich być więcej, bo jednym z kryteriów oceny ofert jest zaoferowanie dodatkowych jednośladów, maksymalnie 80. W zeszłym roku w 19 stacjach systemu do wypożyczenia było 198 rowerów. Miasto rezygnuje z rowerów cargo, bo według statystyk ich popularność sukcesywnie spadała.

Dostarczany do Opola system będzie już IV generacji. Rower mają korzystać z GPS i umożliwiać wypożyczenie również poza stacją. Zmieniony ma być też cennik – miasto chce przejść na minutowe naliczanie należności.

Dzisiaj (25 marca) minął termin składania ofert. Budżet zamawiającego opiewał na kwotę 3,15 mln zł. W tej kwocie zmieścili się wszyscy oferenci. GeoVelo zaproponowało 2,325 mln zł, Nextbike – 2,695 mln zł, a konsorcjum Orange Polska i Roovee – 3,023 mln zł. Wszyscy zaoferowali też 80 dodatkowych rowerów.

Zgodnie z zapisami przetargowymi wybrany oferent powinien częściowo – minimum 100 rowerów – uruchomić usługę w ciągu dwóch miesięcy od daty podpisania umowy, a w całości w ciągu trzech miesięcy od tej daty. Ponieważ urzędnicy zwlekali z przetargiem, w tym roku system ruszy więc najwcześniej w wakacje.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rower w mieście
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony