Partnerzy serwisu:

Olsztyn tłumaczy się za tramwaje Panorama. Przeszkody do pokonania?

Przemysław Farsewicz 01.03.2021

Olsztyn tłumaczy się za tramwaje Panorama. Przeszkody do pokonania?
fot. MPK Olsztyn
MPK Olsztyn tłumaczyło się przed olsztyńskimi radnymi z problemów wynikających z odbiorów technicznych nowych tramwajów Panorama. Z doniesień wynika, że nie wszystkie parametry wozów spełniają wymogi specyfikacji zamówienia.
W grudniu producent Durmazlar zgłosił tramwaje do odbiorów technicznych przez Olsztyn. Od tego czasu trwa sprawdzanie pojazdów pod kątem specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Innymi słowy – czy tramwaj spełnia parametry, których wymagał zamawiający. O ile Panoramy uzyskały już homologację, czyli zezwolenie do użytkowania zgłoszonego typu wozu w Unii Europejskiej, tak odbiory techniczne utknęły i nie zapowiada się, żeby prędko się zakończyły.

Jak informowaliśmy niedawno, nie wszystkie parametry tramwaju odpowiadają wymaganiom technicznym stawianym przez Olsztyn. Radni miasta poprosili więc o wyjaśnienia prezesa MPK Olsztyn. Tez z kolei studził emocje i podkreślał, że problemy z odbiorami nie są tak duże jak opisują to media. – Komisja odbiorowa poprosiła o wyjaśnienia w niektórych sprawach. Czekamy na opinię. Większość kwestii jest pozytywnie odebranych, jednak niektóre elementy dokumentacji nie są przetłumaczone na język polski. Jest to niezgodne z umową – wyjaśnił Jerzy Roman, prezes MPK Olsztyn.

Jedną z kwestii, o którą wypytali olsztyńscy radni, była kwestia skrętności wózków. Z doniesień wynika, że zadeklarowany 10 stopniowy kąt obrotu wózka na łukach jest możliwy jedynie bez dodatkowego obciążenia nadwozia. – Jeżeli okaże się, że ten wózek nie jest obrotowy, to w umowie istnieje wzór, aby zmniejszyć cenę tego tramwaju. Komisja odbiorowa zażądała kolejnych wyjaśnień – przyznał Jerzy Roman.

Prezes MPK Olsztyn wyjaśnił także, że w kwestii poboru energii z sieci trakcyjnej testy nie zostały jeszcze wykonane i zdementował informacje o wyższej niż zadeklarowanej przez producenta energochłonności tramwajów. Jak podał Jerzy Roman, próby zaplanowane są dopiero w kwietniu, gdyż zapisy SIWZ-u szczegółowo określają warunki, w jakich należy je wykonać.

Poznaliśmy także więcej szczegółów o dostawach kolejnych wozów. Na terenie zajezdni MPK Olsztyn stacjonują już w hali cztery tramwaje. Ostatni wóz z pozostałych ośmiu, ma dotrzeć do stolicy Warmii i Mazur do końca sierpnia.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony