Partnerzy serwisu:

Olsztyn startuje z rozbudową zajezdni tramwajowej

Przemysław Farsewicz 05.04.2022

arrow
arrow
Olsztyn startuje z rozbudową zajezdni tramwajowej
fot. UM Olsztyn
Olsztyn startuje z rozbudową zajezdni tramwajowej
Olsztyn startuje z rozbudową zajezdni tramwajowej
Miasto podpisało umowę, dzięki której rozbudowana zostanie dotychczasowa zajezdnia tramwajowa przy ul. Kołobrzeskiej. Co ciekawe, prace wykona ta sama firma, która odpowiadała za powstanie pierwszej części obiektu.
Obecnie zajezdnia przy ul. Kołobrzeskiej współdzielona jest pomiędzy tramwaje i autobusy. Po przebudowie cała autobusowa część po wschodniej części terenu ustąpi miejsca tramwajom. Wraz z realizacją kolejnej części projektu tramwajowego w mieście przybyło wozów do obsługi budowanych właśnie linii. Olsztyn posiada łącznie już 27 tramwajów – Tramino i Panoram. Wszystkie nie mieszczą się w hali, dlatego MPK Olsztyn rozlokowuje je na torach technicznych wokół obiektu.

Za rozbudowę zajezdni tramwajowej będzie odpowiadał Budimex w konsorcjum z KZN Rail. Dzisiaj (5.04) odbyło się uroczyste podpisanie umowy na prace. Firma zaoferowała roboty za 90,5 mln zł za zakres podstawowy oraz 16 mln zł za zakres zawarty w opcji. Olsztyn na razie uruchamia wersję podstawową.

– Realizujemy tę inwestycję w bardzo trudnych warunkach. Składa się na to kilka czynników, m.in. wysoka inflacja, brak na rynku materiałów budowlanych, a także ograniczona liczba rąk do pracy. Ogromnie cieszymy się, że mimo tak skomplikowanej sytuacji, udało nam się doprowadzić do realizacji kolejnego zadania, bardzo istotnego, związanego z rozwojem transportu zbiorowego w naszym mieście – mówił podczas wydarzenia Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna.

Nowa część zajezdni będzie lustrzanym odbiciem obecnego obiektu i układu. Po przeciwległej stronie zaplanowano halę postojową z pięcioma torami oraz halę serwisową z trzema torami. Dookoła hal poprowadzone zostaną oczywiście tory techniczne, które będą łączyć się z dotychczasową siecią na terenie zajezdni. Rozbudowie ulegnie także wjazd na teren zajezdni do pełnej gwiazdy.

Nowa część ma pomieścić minimum 16 tramwajów długości 32,5 m. Towarzyszyć temu ma powstanie m.in. trakcji, torowisk, układu drogowego, wykonanie zasilania. W ramach opcji może zostać zlecona budowa kompletnej hali naprawczej z zapleczem.

– Jestem tu kolejny raz, bowiem wcześniej nadzorowałem budowę tej już istniejącej zajezdni – podkreślił Mariusz Hurylski, dyrektor Oddziału Północnego Budimex. – To dla nas bardzo ważny kontrakt. Nie mam wątpliwości, że poradzimy sobie, nawet w tych trudnych warunkach. Staramy się stale współpracować z dostawcami materiałów budowlanych, realizujemy bowiem wiele dużych zadań. Dlatego być może będzie nam nieco łatwiej sprawnie uporać się postawionym przed nami zadaniem – podkreślił.

Wykonawca, po podpisaniu umowy, ma na realizację zadania półtora roku. W trzy miesiące od podpisania umowy ma powstać projekt budowlany oraz zostać złożony wniosek o pozwolenie na budowę.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony