Partnerzy serwisu:

Olsztyn będzie coraz bliżej koncepcji biletu aglomeracyjnego

Przemysław Farsewicz 07.12.2020

Olsztyn będzie coraz bliżej koncepcji biletu aglomeracyjnego
fot. MJ
Znana jest już firma, która na zlecenie Olsztyna miałaby opracować koncepcji wspólnego biletu aglomeracyjnego. Analizy mają posłużyć do integracji w przyszłości taryf komunikacji miejskiej.
Olsztyn mógł liczyć na trzy oferty w postępowaniu przetargowym na opracowanie analizy uwarunkowań wprowadzenia systemu pn. „Bilet aglomeracyjny MOF Olsztyna” oraz na opracowanie modelu jego realizacji. Swoje oferty złożyli Trako Projekty Transportowe z Refundą z Wrocławia (90,4 tys. zł), LPW z Infrą – Centrum Doradztwa z Warszawy (72,4 tys. zł), a także Wolański z Kancelarią Radców Prawnych Klatka i Partnerzy (84,6 tys. zł). Mimo że cena w przetargu stanowiła 60 proc. punktów przetargowych, a doświadczenie 40 proc., to za najkorzystniejszą ofertę miast o uznało tę złożoną przez Trako Projekty Transportowe z Refundą z Wrocławia.

Opracowanie ma pokazać wady i zalety zintegrowania różnych środków transportu pod wspólnym biletem oraz jednolitą informacją pasażerską. Analizą objęte zostaną gminy Barczewo, Dywity, Gietrzwałd, Jonkowo, Olsztyn, Purda, Stawigud. – Chcemy uzyskać model realizacyjny i eksploatacyjny systemu, a zatem interesuje nas jak powinien być on zarządzany, jakie miałby funkcjonalności i jak rozwiązane będą kwestie podziału finansowania tego systemu, w rozbiciu na poszczególne gminy, z uwzględnieniem środków transportu – wyjaśnia Marta Bartoszewicz, rzeczniczka prasowa Urzędu Miasta Olsztyna..

Ma to ułatwić podróżowanie mieszkańcom całego obszaru oraz wszystkim zainteresowanym różnymi środkami transportu zarówno w mieście jak i w gminach ościennych. Dodatkowo system powinien podpowiadać możliwe warianty przebiegu podróży, po określeniu przez pasażera miejsca docelowego.

– Chcemy, by pasażer wsiadał do komunikacji publicznej i kasował jeden bilet. A naszą rolą w tym czasie, jako organizatorów transportu, będzie odpowiednie rozliczenie kosztów poszczególnych elementów podróży mieszkańca – mówi rzeczniczka miasta. Jak dodaje, analiza w jednym z wariantów ma uwzględniać również potencjał kolei aglomeracyjnej, jako jednej z form podróżowania po aglomeracji olsztyńskiej.

Olsztyńskie autobusy, na mocy umów międzygminnych, docierają już do Dywit, Stawigudy, Olsztynka, Barczewa, Purdy i Klebarka Wielkiego. Co więcej, poszczególne gminy rozwijają własną siatkę połączeń gminnych. Do tego warto zaznaczyć, że do miasta coraz śmielej wkracza kolej. Do już funkcjonujących niedawno wybudowanych przystanków Olsztyn Śródmieście, który okazał się strzałem w dziesiątkę, oraz Olsztyn Dajtki, wkrótce powstaną kolejne – Olsztyn Redykajny, Olsztyn Likusy i Olsztyn Jezioro Ukiel na linii kolejowej z Olsztyna Gutkowa do Olsztyna Głównego.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Integracja biletowa
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony