Partnerzy serwisu:

Olkusz miastem Autosanu? Trzy oferty lepsze od Solarisa

Jakub Dybalski 08.06.2018

Olkusz miastem Autosanu? Trzy oferty lepsze od Solarisa
fot. ZKGKM Olkusz/FB
Olkusz otworzył oferty w przetargu na łącznie 23 autobusy, wartym ponad 20 mln zł. W każdej z trzech części przetargu Autosan złożył propozycję wyraźnie tańszą od oferty Solarisa.
Związek Komunalny Gmin „Komunikacja Międzygminna” w Olkuszu rozpisał dość skomplikowany przetarg w kwietniu. W jego ramach do związku mają trafić cztery autobusy MAXI o długości 12 metrów, 13 autobusów MIDI o długości 9–11 metrów, a także sześć pojazdów o długości 8–9 metrów. W ramach każdej z części przetargu jeden lub dwa (MIDI) autobusy muszą być wyposażone w system zliczania pasażerów. Autobusy w dwóch pierwszych częściach muszą być niskopodłogowe, a te najkrótsze powinny mieć niską podłogę między pierwszymi i drugimi drzwiami.

Oferty obu producentów, w każdej części mieszczą się w budżecie zamawiającego. W przypadku najdłuższych autobusów zamawiający miał do wydania 5 104 500 zł brutto, a wyda mniej, bo Autosan zaoferował cztery pojazdy za 4 416 401 zł brutto a Solaris za 4 900 320 zł brutto.

Jeśli chodzi o największą część zamówienia, czyli autobusy MIDI, Olkusz chciał wydać 15 752 510 zł brutto, a oferta Autosanu opiewa na 13 425 327 zł brutto, Solarisa – 15 494 310 zł brutto.

W przypadku najkrótszych autobusów do wydania było 6 496 791,34 zł brutto. Autosan i tym razem zdecydował się znacznie zejść z ceny i zaoferował sześć autobusów za 5 445 210 zł brutto, podczas gdy Solaris, chce sprzedać Olkuszowi swoje pojazdy za 6 590 340 zł brutto i to jedyna oferta, która nie mieści się w budżecie.

Różnice między ofertami Autosanu i Solarisa są tak duże, że jeśli tylko okaże się, że oferta tego pierwszego producenta spełnia wymogi formalne, najpewniej to on wygra w każdej z części. Co prawda 40 proc. punktów w ocenie ofert zostanie przyznane za kryteria pozacenowe, ale są tak skonstruowane, że w wielu przypadkach obie oferty nie będą się różnić. Tym bardziej, że jednym z kryteriów jest długość gwarancji całopojazdowej, a w tym przypadku w każdej części obaj oferenci zaproponowali 60 miesięcy.

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Rynek autobusowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony