Partnerzy serwisu:

Nowym tramwajem na mecze Juventusu. GTT i Hitachi dostarczą 70 pojazdów dla Turynu

Rafał Dybiński 22.05.2020

Nowym tramwajem na mecze Juventusu. GTT i Hitachi dostarczą 70 pojazdów dla Turynu
fot. Italy Hitachi Rail
Gruppo Torinese Trasporti (GTT) i Hitachi Rail SpA podpisały umowę dotyczącą produkcji nowych tramwajów do byłej stolicy Włoch. Turyn zyska w sumie 70 nowoczesnych pojazdów LRV. 30 składów trafi do stolicy Piemontu jesienią 2021 roku.
Koszt pierwszej inwestycji – 63,417 mln euro – pokryje Ministerstwo Transportu w ramach umowy mającej na celu uprawnienie transportu szynowego w dużych ośrodkach miejskich. Barwy tramwajów będą charakterystyczne dla herbu Turynu, tak jak "żółto-granatowe" kursujące już autobusy.

Tramwaje Hitachi Rail dla stolicy Piemontu zostaną wyprodukowane w warsztatach w Neapolu, Pistoi oraz Reggio di Calabria. Mają być dostarczone za osiemnaście miesięcy. Udzielona gwarancja obejmuje okres czterech lat i sześciu miesięcy.

Większe okna i przezroczyste obszary boczne w dachu

Klimatyzowane niskopodłogowe pojazdy o długości 28 m będą krótsze niż obecnie eksploatowane w Turynie, ale lepszy układ wnętrza sprawi, że będą mogły przewozić więcej pasażerów. Składy LRV zostały zaprojektowane przez Giugiaro Architettura i mają duże okna oraz przezroczyste obszary boczne w dachu, aby poprawić widoczność zewnętrzną, a także jasność wewnątrz pojazdu. Osoby niepełnosprawne będą miały do dyspozycji dwa stanowiska z łatwym dostępem, zapewniające również dobrą zwrotność dla wózków inwalidzkich.

– Uważamy transport publiczny za priorytet dla teraźniejszości i przyszłości Turynu. Po czterech latach ciężkiej pracy i inwestycjach możemy powiedzieć, że robimy kolejny krok z tramwajami w celu zapewnienie bardziej zrównoważonej mobilności. To ważny znak postępu i wizji dla całej społeczności w chwili zagrożenia, jakiego doświadczamy – podkreśliła Chiara Appendino, burmistrz Turynu. – To doskonała wiadomość dla przyszłości naszej firmy. Nasze tramwaje, będące podstawą sieci transportu publicznego, będą bardziej nowoczesne, wydajne i atrakcyjne dla użytkowników. Zwiększamy nasze podejmowane wysiłki w celu zagwarantowania rozwoju usługi i ograniczenia zanieczyszczenia wynikającego z ruchu prywatnych samochodów – zaznaczył Giovanni Foti, dyrektor generalny GTT.

Synteza nowych technologii i wyższych osiągów bezpieczeństwa

– Poruszanie się tramwajem w Turynie to ekologicznie zrównoważony i skuteczny sposób, aby miasto przetrwało w przyszłości. Pojazdy, które dostarczymy do GTT i miasta Turyn, są częścią nowej platformy tramwajowej opracowanej we Włoszech przez Hitachi Rail i wynikiem ewolucji poprzedniego modelu SIRIO, ale jednocześnie syntezy nowych technologii i coraz wyższych osiągów w zakresie bezpieczeństwa, zrównoważonego rozwoju i komfortu dla pasażerów – dodał Maurizio Manfellotto, prezes Hitachi Rail SpA.

Długość tras sieci tramwajowej w Turynie wynosi w sumie 88 km. Podróżni mają do wyboru dziesięć linii, z czego trzy są okrężne (a jedna z nich turystyczna), a dwie kursują tylko w dni powszednie. Jedna specjalna linia jeździ do nowego stadionu Juventusu z centrum tylko podczas dni meczowych.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek tramwajowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony