Partnerzy serwisu:

Nowy tramwaj dwukierunkowy już w Szczecinie

inf. pras 14.12.2020

arrow
arrow
Nowy tramwaj dwukierunkowy już w Szczecinie
fot. TS
Nowy tramwaj dwukierunkowy już w Szczecinie
Nowy tramwaj dwukierunkowy już w Szczecinie
Nowy tramwaj dwukierunkowy już w Szczecinie
Nowy tramwaj dwukierunkowy już w Szczecinie
Nowy tramwaj dwukierunkowy już w Szczecinie
Nowy tramwaj dwukierunkowy już w Szczecinie
Nowy tramwaj dwukierunkowy już w Szczecinie
Wczesnym rankiem do Szczecina przyjechał pierwszy z zamówionych tramwajów dwukierunkowych. Przed pracownikami spółki Tramwaje Szczecińskie ostatnie prace, żeby w kolejnych tygodniach mógł wyjechać na linię.
W poniedziałek został dostarczony pierwszy dwukierunkowy tramwaj Moderus Beta MF 29 AC BD. Dostawa realizowana jest w ramach umowy zawartej we wrześniu firmą Modertrans Poznań Sp. z o.o., która przewiduje dostawę dwóch takich pojazdów z możliwością skorzystania z prawa opcji na kolejne dwa tramwaje - poinformowały Tramwaje Szczecińskie.

- Prace montażowe zostały wykonane przez naszych pracowników w hali produkcyjnej u wykonawcy. To pozwoli na szybsze włączenie pojazdu do eksploatacji. Po rozładunku pojazdu rozpoczną się prace przygotowujące związane między innymi z wykonaniem prób dynamicznych oraz uruchamianiem i konfiguracją poszczególnych systemów w pojeździe. Nowy nabytek musi być także dostosowany do szczecińskiej specyfiki - informacja pasażerska, monitoring, system zarządzania zajezdnią. Przeprowadzone zostaną również szkolenia praktyczne motorniczych i obsługi zajezdniowej - informują TS.

Tramwaj dwukierunkowy będzie wykorzystany w różnym zakresie. Podczas remontów, na dedykowane fragmenty sieci lub do obsługi bieżącego ruchu, zamiennie z jednostkami jednokierunkowymi. Wykorzystanie takich tramwajów umożliwia uruchomienie linii bez konieczności budowy klasycznej pętli tramwajowej.

Wybrane dane techniczne tramwaju częściowo niskopodłogowego, dwukierunkowego:
  • długość tramwaju 28 250 mm,
  • szerokość tramwaju 2 354 mm,
  • liczba miejsc ogółem 196 (w tym siedzących: stałych 40, uchylnych 6),
  • udział niskiej podłogi wynosi 25%,
  • system automatycznej klimatyzacji i ogrzewania przedziału pasażerskiego oraz kabiny motorniczego (klimatyzacja całopojazdowa),
  • dwa wydzielone miejsca przeznaczone dla wózka inwalidzkiego lub dziecięcego w części niskopodłogowej (oznakowane na podłodze dużym znakiem graficznym) oraz dwie platformy ułatwiające wjazd na wózkach inwalidzki (po jednej dla każdego kierunku jazdy).
  • system informacji pasażerskiej (wizualno-głosowy), monitoring wewnętrzny i zewnętrzny,
  • w każdym członie, w przedziale pasażerskim będą zainstalowane po dwa podwójne gniazda zasilające typu USB do ładowania telefonu komórkowego.
Zamawiający poinformował, że przewiduje skorzystanie z prawa opcji zawartej w umowie.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony