Nowy gracz na rynku elektrobusów?




Niemiecka firma Quantron zajmująca się e-mobilnością zapowiedziała premierę swojego własnego autobusu elektrycznego. Pojazd będzie liczył 12 metrów długości i zostanie zaprezentowany do końca tego roku. Producent zapowiada, że pojazd będzie miał dwie wersje. Obie będą napędzane silnikami elektrycznymi, ale w jednej z nich energia będzie pochodzić z baterii elektrycznej, natomiast w drugiej z ogniw wodorowych.
Firma Quantron, która nie była do tej szeroko znana na rynku autobusów elektrycznych, ogłosiła premierę 12-metrowego autobusu elektrycznego. Pojazd będzie dostępny w 2 wariantach. Oba będą napędzane silnikami elektrycznymi, lecz różnić się będą źródłem zasilania. Jeden z modeli będzie wyposażony w baterie elektryczne, a drugi w ogniwa wodorowe. Premiera pierwszego z nich ma odbyć się do końca tego roku, a autobus z ogniwami wodorowymi ma pojawić się wiosną przyszłego roku.
Autobus z bateriami elektrycznymi ma kosztować średnio tyle, co autobus napędzany silnikiem diesla, co jak podkreśla producent, jest wyjątkowe. Pojazd będzie wytwarzany w kooperacji z konsorcjum Ev Dynamics, specjalizującej się w elektrycznej i wodorowej mobilności. Baterie do elektrobusów dostarczy firma CATL, a ogniwa paliwowe firma Ballard Power.
Jak podkreślił Miguel Valldecabres Polop, prezes zarządu Ev Dynamics, konsorcjum wyprodukowało i dostarczyło już setki autobusów, które służą w Azji od lat.
Nowe pojazdy mają mieć 12 metrów długości, maksymalny zasięg 280 kilometrów, możliwy dzięki technologiom ładowania pozwalającym na całodzienne operowanie. Ładowanie, w zależności od rozmiaru baterii, trwa od 3 do 6 godzin. Pojemność autobusu to 95 osób, a producent podkreśla, że szczegółowe wyposażenie jest przygotowywane pod indywidualne wymagania klientów.
Autobus z bateriami elektrycznymi ma kosztować średnio tyle, co autobus napędzany silnikiem diesla, co jak podkreśla producent, jest wyjątkowe. Pojazd będzie wytwarzany w kooperacji z konsorcjum Ev Dynamics, specjalizującej się w elektrycznej i wodorowej mobilności. Baterie do elektrobusów dostarczy firma CATL, a ogniwa paliwowe firma Ballard Power.
Jak podkreślił Miguel Valldecabres Polop, prezes zarządu Ev Dynamics, konsorcjum wyprodukowało i dostarczyło już setki autobusów, które służą w Azji od lat.
Nowe pojazdy mają mieć 12 metrów długości, maksymalny zasięg 280 kilometrów, możliwy dzięki technologiom ładowania pozwalającym na całodzienne operowanie. Ładowanie, w zależności od rozmiaru baterii, trwa od 3 do 6 godzin. Pojemność autobusu to 95 osób, a producent podkreśla, że szczegółowe wyposażenie jest przygotowywane pod indywidualne wymagania klientów.
Komentarze:
#Wodór w transporcie

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |