Partnerzy serwisu:

Nowoczesne rozwiązania myjniowe dla taboru tramwajowego

inf. prasowa 07.09.2021

Nowoczesne rozwiązania myjniowe dla taboru tramwajowego
fot. Sultof
Wysokie wymagania stawiane pojazdom komunikacji publicznej w zakresie czystości powodują, że właściciele taboru szukają szybkich i nowoczesnych rozwiązań służących do mycia. 
– Firma Sultof jest producentem wielu modeli myjni specjalistycznych zaprojektowanych do mycia zróżnicowanego taboru autobusowego i tramwajowego, czy szerzej szynowego.
Nasze myjnie tramwajowe pracują np. w Olsztynie, Elblągu, Łodzi, Krakowie czy Warszawie, a wkrótce również w Poznaniu – mówi Paweł Jędrzejewski z działu marketingu i sprzedaży firmy Sultof.

Dobór urządzeń jest uzależniony przede wszystkim od wymaganej przepustowości oraz posiadanej infrastruktury, ale w praktyce ważne są również wcześniejsze doświadczenia
z eksploatacji starszego modelu myjni oraz oczywiście budżet. Sultof proponuje trzy modele myjni służące do mycia zróżnicowanego taboru szynowego:
  • Myjnia przejazdowa SULTOF – THOR
  • Myjnia pół-portalowa SULTOF – PROTEUS
  • Myjnia portalowa SULTOF – AmTrak

W zależności od potrzeb, myjnie te mogą być łączone w ramach jednej instalacji, a także modyfikowane, w celu lepszego dostosowania do specyficznych potrzeb. Możliwe jest mycie stacjonarne, pół-stacjonarne oraz przejazdowe. Myjnie szynowe Sultof produkowane są z wysokogatunkowej stali nierdzewnej.

Myjnia przejazdowa SULTOF – THOR

Ten model myjni przeznaczony jest do szybkiego mycia przejazdowego. Myty pojazd przejeżdża przez zestaw modułów wykonujących poszczególne fazy mycia. Ponieważ prędkość przemieszczania się pojazdu jest większa niż prędkość myjni portalowej lub pół-portalowej, mycie jest mniej dokładne. Niedostępne są również pewne funkcje. Z tego względu, liczba szczotek powinna być zwielokrotniona – minimum to dwie pary,
a zalecane to cztery pary.

W czasie mycia pojazd przejeżdża kolejno przez bramkę mycia wstępnego (zraszania, schładzania, ciśnieniową), zestawy szczotek (w różnej konfiguracji), bramkę płuczącą
i woskującą (wody demineralizowanej).

Najczęściej spotykana konfiguracja myjni przejazdowej SULTOF – THOR:
  1. Bariera wjazdowa – fotokomórki + semafor
  2. Bramka chemiczna i/lub ciśnieniowa – funkcja namaczania i/lub schładzania
  3. Zestawy stacjonarnych szczotek myjących
  4. Bramki spłukiwania i woskowania
  5. Suszarka
  6. Bariera wyjazdowa – fotokomórki + semafor

Myjnia pół-portalowa SULTOF – PROTEUS


Myjnia ta składa się z dwóch (lub większej liczby) pół-portali poruszających się obustronnie wzdłuż stojącego pojazdu. Ze względu na sieć trakcyjną pół-portale utrzymywane są w pozycji pionowej przez górną szynę prowadzącą, mocowaną do konstrukcji hali lub samodzielnej konstrukcji wsporczej.

Każdy pół-portal myjni SULTOF – PROTEUS wyposażony jest w jedną szczotkę pionową do mycia boku pojazdu oraz jedną krótką szczotkę poziomą w wersji 2D lub 3D do mycia powierzchni czołowych i krawędzi dachu.

Podczas wjazdu na stanowisko mycia pojazd może być myty ciśnieniowo i pokrywany chemią mycia wstępnego co przyśpiesza proces mycia i poprawia jego jakość. Liczba przejazdów myjni i realizowane funkcje są uzależnione od potrzeb użytkownika.

Myjnia SULTOF – PROTEUS może być także używana jako myjnia przejazdowa do szybkiego mycia pojazdów. Wówczas zaleca się zastosowanie dodatkowych wychylnych szczotek bocznych instalowanych na kolumnie myjni oraz dodatkowych bramek namaczania i spłukiwania, co zapewni wyższą jakość mycia.

Myjnia portalowa SULTOF – AmTrak

Konstrukcja myjni pozwala na stosowanie jej wszędzie tam, gdzie nie występuje sieć trakcyjna, np. do mycia szynobusów i wagonów metra. Podczas mycia portal porusza się wzdłuż stojącego pojazdu. Proces mycia cechuje duża dokładność i niezależność od czynnika ludzkiego. Myjnia może realizować również mycie szybkie przejazdowe.

Myjnia SULTOF – AmTrak jest wyposażona w dwie szczotki pionowe z funkcją domywania, które myją boki oraz przód i tył pojazdu. Posiada również dwie pół-szczotki poziome 2D lub 3D, także myjące przód i tył pojazdu, co umożliwia mycie dowolnych kształtów.

Przykładowe opcje i moduły dodatkowe myjni AmTrak:
  • wychylne szczotki pionowe – myjące boki pojazdu i krawędzie przodu/tyłu
  • szczotki skośne myjące krawędzie dachu
  • krótkie szczotki dolne domywające skosy dolne
  • mycie ciśnieniowe boków - nieruchome lub oscylacyjne
  • mycie ciśnieniowe góry – nieruchome i mobilne
  • wstępne mycie chemiczne w wersji standardowej lub silnie spienionej
  • spłukiwanie z dodatkiem wosku osuszającego
  • spłukiwanie wodą demineralizowaną
Opcjonalnie, w przypadku wszystkich wyżej opisanych modeli myjni, na wyjeździe może być zamontowana suszarka w postaci zespołu dmuchaw zrzucających wodę z pudła przejeżdżającego pojazdu.

Wszystkie myjnie współpracują również z systemami automatycznej identyfikacji pojazdów co umożliwia automatyczny wybór programu mycia – Naszym atutem jest także doświadczony zespół konstruktorów i automatyków. Potrafimy „uszyć” myjnię na miarę w sytuacjach, gdy mamy do czynienia ze starymi, często zabytkowymi halami, a także przeprogramować urządzenie gdy pojawi się nowy tabor – dodaje Paweł Jędrzejewski.

Sultof dużą wagę przywiązuje również do ekologii. – Opracowaliśmy i wdrożyliśmy pakiet rozwiązań pod wspólną nazwą Eko-Tech, służących oszczędności wody i energii, a także ograniczeniu zużycia środków chemicznych. Wszystkie typy myjni tramwajowych Sultof współpracują z urządzeniem do recyklingu wody Bioclean, pozwalającym na powtórne wykorzystanie do 90% wody zużywanej na myjni – mówi Paweł Jędrzejewski. Urządzenia elektryczne myjni mogą być zasilane bezpośrednio z instalacji fotowoltaicznych, co pozwala na znaczące obniżenia kosztów eksploatacyjnych.

PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony