Partnerzy serwisu:

Nowe pociągi S-Bahn w Berlinie wożą pasażerów

inf. pras. Siemens Mobility 05.01.2021

arrow
arrow
Nowe pociągi S-Bahn w Berlinie wożą pasażerów
fot. Siemens
Nowe pociągi S-Bahn w Berlinie wożą pasażerów
Nowe pociągi S-Bahn w Berlinie wożą pasażerów
Nowe pociągi S-Bahn w Berlinie wożą pasażerów
Z początkiem 2021 r. pierwsze nowe pociągi S-Bahn dla stolicy Niemiec (seria 483/484) wyprodukowane przez konsorcjum Siemens Mobility-Stadler rozpoczęły kursowanie z pasażerami. W styczniu zostanie dostarczonych 10 pociągów przedseryjnych.
W grudniu 2015 r. S-Bahn Berlin podpisało z konsorcjum Siemens Mobility i Stadler kontrakt na dostawę 106 pociągów składających się z 85 zestawów 4-wagonowych serii 484 i 21 dwuwagonowych serii 483. Pociągi będą wchodziły do eksploatacji od 2021 do 2023 roku. Oprócz obsługi linii S47, nowe pociągi będą wykorzystywane na liniach S46, S8 i S41 / S42.

– To najwygodniejsze pociągi w długiej historii berlińskiej kolei S-Bahn. Wspólnie z Siemensem i Stadlerem pracowaliśmy nad tym momentem od pięciu lat – ściśle towarzyszyliśmy produkcji, testowaniu i odbiorze pociągów oraz intensywnie przygotowywaliśmy się, w tym szkoląc maszynistów i pracowników – powiedział Peter Buchner, szef kolejki miejskiej S-Bahn w Berlinie

– Obie nasze firmy są głęboko zakorzenione w Berlinie. Razem zaprojektowaliśmy i zbudowaliśmy pociąg dla S-Bahn Berlin, który będzie działał z najwyższą niezawodnością przez dziesięciolecia i będzie wyposażony w najnowsze technologie – powiedział Albrecht Neumann, szef działu taborowego w Siemens Mobility.

Nowe pociągi pomyślnie przeszły 2-letnią fazę testów w centrum testowym pojazdów szynowych w Wegberg-Wildenrath w Nadrenii Północnej-Westfalii. Dodatkowo, czterowagonowy pociąg odbył także 12-tygodniowy program testów klimatycznych w Wiedniu w Austrii, gdzie został poddany realistycznym symulacjom w temperaturach od -25° z lodem i śniegiem do +45° i palącym słońcu.

Pociągi przedseryjne zostały gruntownie przetestowane w sieci kolei miejskiej S-Bahn w Berlinie od września 2019 roku, pokonując około 150 000 kilometrów testowych i obsługując każdy fragment z 340-kilometrowej sieci.



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony