Niskopodłogowy Korsarz wyjedzie na ulice Kaliningradu [zdjęcia]


![Niskopodłogowy Korsarz wyjedzie na ulice Kaliningradu [zdjęcia] Niskopodłogowy Korsarz wyjedzie na ulice Kaliningradu [zdjęcia]](https://www.transport-publiczny.pl/img/20201127151248Korr3.jpg_60-60.jpg)
![Niskopodłogowy Korsarz wyjedzie na ulice Kaliningradu [zdjęcia] Niskopodłogowy Korsarz wyjedzie na ulice Kaliningradu [zdjęcia]](https://www.transport-publiczny.pl/img/20201127151246Korr8.jpg_60-60.jpg)
![Niskopodłogowy Korsarz wyjedzie na ulice Kaliningradu [zdjęcia] Niskopodłogowy Korsarz wyjedzie na ulice Kaliningradu [zdjęcia]](https://www.transport-publiczny.pl/img/20201127151247Korr7.jpg_60-60.jpg)
![Niskopodłogowy Korsarz wyjedzie na ulice Kaliningradu [zdjęcia] Niskopodłogowy Korsarz wyjedzie na ulice Kaliningradu [zdjęcia]](https://www.transport-publiczny.pl/img/20201127151247Korr6.jpg_60-60.jpg)
![Niskopodłogowy Korsarz wyjedzie na ulice Kaliningradu [zdjęcia] Niskopodłogowy Korsarz wyjedzie na ulice Kaliningradu [zdjęcia]](https://www.transport-publiczny.pl/img/20201127151247Korr5.jpg_60-60.jpg)
![Niskopodłogowy Korsarz wyjedzie na ulice Kaliningradu [zdjęcia] Niskopodłogowy Korsarz wyjedzie na ulice Kaliningradu [zdjęcia]](https://www.transport-publiczny.pl/img/20201127151247Korr4.jpg_60-60.jpg)
![Niskopodłogowy Korsarz wyjedzie na ulice Kaliningradu [zdjęcia] Niskopodłogowy Korsarz wyjedzie na ulice Kaliningradu [zdjęcia]](https://www.transport-publiczny.pl/img/20201127151248Korr2.jpg_60-60.jpg)
![Niskopodłogowy Korsarz wyjedzie na ulice Kaliningradu [zdjęcia] Niskopodłogowy Korsarz wyjedzie na ulice Kaliningradu [zdjęcia]](https://www.transport-publiczny.pl/img/20201127151248Korr1.jpg_60-60.jpg)
Firma PK Transportnyje Sistiemy pokazała swój najnowszy pojazd – pierwszy wąskotorowy i w pełni niskopodłogowy tramwaj Korsarz. Pojazd będzie testowany w Kaliningradzie na jednej z nielicznych w Rosji sieci tramwajowych o rozstawie 1000 mm.
W piątek 27 listopada producent zaprezentował na terenie Newskiego Zakładu Transportu Elektrycznego im. F. A. Pirockiego w Sankt Petersburgu pierwszy tramwaj z rodziny Korsarz, przeznaczony dla wąskotorowych sieci o rozstawie 1000 mm. Pojazd został wyprodukowany z myślą o Kaliningradzie, Piatigorsku czy Eupatorii (na Krymie pod kontrolą Rosji). Nietypowy jak na Rosję rozstaw szyn utrudniał tym miastom pozyskiwanie taboru.
Wiadomo już, że pojazd pierwszy raz wyjedzie na tory w Kaliningradzie. – Widzieliśmy wszystkie procesy tworzenia tego wyjątkowego tramwaju, który powstał specjalnie z myślą o mieszkańcach Kaliningradu, miasta z systemem tramwajów wąskotorowych. Na najwyższe uznanie zasługują zastosowane technologie, materiały i jakość pracy – mówiła Jewgienia Kukuszkina, minister rozwoju infrastruktury Obwodu Kaliningradzkiego. – Nikt w Rosji nie produkuje całkowicie niskopodłogowych tramwajów dla wąskotorowych linii tramwajowych, których szerokość wynosi tylko jeden metr. Jestem przekonany, że mieszkańcy miasta zakochają się – dodał Feliks Winokur, szef firmy PK TS.
Dwuczłonowy pojazd może pomieścić 177 pasażerów, w tym 29 na miejscach siedzących. Jest wyposażony w klimatyzację, dynamiczną informację pasażerską, wi-fi i porty USB do ładowania urządzeń mobilnych. Ponadto posiada moduł autonomicznej jazdy, pozwalający na przejechanie 1000 m.
Producent szczególnie dumny jest z unikalnej konstrukcji wózków z zachowaniem możliwie najszerszego przejścia w rejonie kół. Zastosowano dwustopniowe zawieszenie z elementami gumowo-metalowymi i sprężynami śrubowymi, które mają gwarantować mniejsze zużycie szyny.
W Kaliningradzie uruchomiono tramwaje konne w 1881 r., a elektrycznie w 1895 r. Obecnie w mieście funkcjonuje zaledwie jedna linia tramwajowa o długości blisko 11 km. Trzonem taboru są wysokopodłogowe Tatry KT4D, KT4SU i T4D. Miasto posiada też jednego trójczłonowego Swinga 121NaK, dostarczonego przez Pesę w 2012 r.
Wiadomo już, że pojazd pierwszy raz wyjedzie na tory w Kaliningradzie. – Widzieliśmy wszystkie procesy tworzenia tego wyjątkowego tramwaju, który powstał specjalnie z myślą o mieszkańcach Kaliningradu, miasta z systemem tramwajów wąskotorowych. Na najwyższe uznanie zasługują zastosowane technologie, materiały i jakość pracy – mówiła Jewgienia Kukuszkina, minister rozwoju infrastruktury Obwodu Kaliningradzkiego. – Nikt w Rosji nie produkuje całkowicie niskopodłogowych tramwajów dla wąskotorowych linii tramwajowych, których szerokość wynosi tylko jeden metr. Jestem przekonany, że mieszkańcy miasta zakochają się – dodał Feliks Winokur, szef firmy PK TS.
Dwuczłonowy pojazd może pomieścić 177 pasażerów, w tym 29 na miejscach siedzących. Jest wyposażony w klimatyzację, dynamiczną informację pasażerską, wi-fi i porty USB do ładowania urządzeń mobilnych. Ponadto posiada moduł autonomicznej jazdy, pozwalający na przejechanie 1000 m.
Producent szczególnie dumny jest z unikalnej konstrukcji wózków z zachowaniem możliwie najszerszego przejścia w rejonie kół. Zastosowano dwustopniowe zawieszenie z elementami gumowo-metalowymi i sprężynami śrubowymi, które mają gwarantować mniejsze zużycie szyny.
W Kaliningradzie uruchomiono tramwaje konne w 1881 r., a elektrycznie w 1895 r. Obecnie w mieście funkcjonuje zaledwie jedna linia tramwajowa o długości blisko 11 km. Trzonem taboru są wysokopodłogowe Tatry KT4D, KT4SU i T4D. Miasto posiada też jednego trójczłonowego Swinga 121NaK, dostarczonego przez Pesę w 2012 r.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |