Partnerzy serwisu:

NCBR po cichu ponownie wybiera firmy, które zbudują narodowy elektrobus

Jakub Dybalski 21.01.2020

NCBR po cichu ponownie wybiera firmy, które zbudują narodowy elektrobus
Fot. Solaris
W grudniu Narodowe Centrum Badań i Rozwoju wybrało firmy dopuszczone do udziału w postępowaniu. Z 13 chętnych do konkursu zakwalifikowano 10 firm i konsorcjów.
Do konkursu zakwalifikowano następujące firmy i konsorcja:

– Politechnika Śląska
– Temsa
– konsorcjum Autosan, Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Elektrotechniki, Zakład Elektroniki Przemysłowej ENIKA, Sieć Badawcza Łukasiewicz – Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, Sieć Badawcza Łukasiewicz- Przemysłowy Instytut Motoryzacji, oraz Politechnika Warszawska
– MAN
– Solaris
– konsorcjum WB Electronics SA i Nysa Zakład Pojazdów
– Volvo
– RIOT
– konsorcjum spółek RAFAKO i Agencji Rozwoju Przemysłu
– konsorcjum Electric Fleet Research, GTK Instruments Łukasz Kruszelnicki oraz EBUS

Nieważność złożonych wniosków była powodem usunięcia z konkursu ofert AIU+ a także konsorcjum Veramo SA, Eurabus GmbH, oraz Fuemfe GmbH. Z kolei firma Energis Sp. z o.o. nie wykazała spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

Teraz NCBR powinno zaprosić wykonawców do składania ofert wstępnych. Do pierwszego etapu fazy badawczo-rozwojowej, zgodnie z przepisami przetargu może trafić 10 podmiotów, więc wszyscy zainteresowani. W tej fazie firmy będą musiały skonstruować jeden prototyp autobusu. Do drugiej dostanie się maksymalnie 7 producentów i tu trzeba będzie skonstruować trzy rodzaje autobusów. Faza trzecia, czyli wdrożeniowa, jest przeznaczona dla najlepszych, ale formalnie mogą się w niej znaleźć wszystkich siedmiu z fazy drugiej.

Konkurs ma docelowo doprowadzić do opracowania projektu nowego autobusu elektrycznego, który ma być przystosowany do zasilania bateryjnego i wodorowego, a także posiadać konkretne rozwiązania autonomiczne.

Autobusy zostaną kupione przez samorządy, które podpisały umowę z NCBR–em. W tym 6 z nich zostanie na pewno sprzedanych, jeśli będą spełniały podstawowe założenia. Umowy na zakup kolejnych 201 autobusów dojdą do skutku, jeśli samorządy dostaną minimum 60–procentowe dofinansowanie z NFOŚiGW. Pozostałe 876 autobusów znalazło się w prawie opcji.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Autobusy elektryczne
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony