Partnerzy serwisu:

Na Targówek wjechał pierwszy testowy pociąg metra

Witold Urbanowicz 29.01.2019

arrow
arrow
Na Targówek wjechał pierwszy testowy pociąg metra
fot. WU
Na Targówek wjechał pierwszy testowy pociąg metra
Na Targówek wjechał pierwszy testowy pociąg metra
Na Targówek wjechał pierwszy testowy pociąg metra
Na Targówek wjechał pierwszy testowy pociąg metra
Na Targówek wjechał pierwszy testowy pociąg metra
Na Targówek wjechał pierwszy testowy pociąg metra
Na Targówek wjechał pierwszy testowy pociąg metra
Na Targówek wjechał pierwszy testowy pociąg metra
Na Targówek wjechał pierwszy testowy pociąg metra
Na Targówek wjechał pierwszy testowy pociąg metra
Na budowanym wschodnim-północnym odcinku II linii metra na Targówku rozpoczęły się jazdy testowe pociągów. Zgodnie z kontraktem w maju wykonawca powinien zakończyć prace i zgłosić gotowość inwestycji do odbiorów.
Na budowie odcinka wschodniego-północnego II linii metra do stacji C18 Trocka trwają zaawansowane prace wykończeniowe. Inwestycja wkracza teraz w nowy etap związany z rozpoczęciem jazd testowych pociągów. Pierwszy oficjalny przejazd z władzami miasta i dziennikarzami odbył się 29 stycznia. Pociąg Inspiro nr 63 ruszył o godz. 20:30 ze stacji Dworzec Wileński po torze w kierunku Targówka. Bez zatrzymania przejechał do stacji C18 Trocka, gdzie zmienił kierunek jazdy i po drugim torze, w stronę Ronda Daszyńskiego, ruszył do stacji C17 Targówek Mieszkaniowy.

– Po raz pierwszy wysiadamy z pociągu metra na Targówku. Prace posuwają się tak, jak było to zapowiadane. Mamy nadzieję, że w maju te stacje będą gotowe. Otwarcie jest uzależnione od odbiorów służb zewnętrznych, państwowych. Mam nadzieję, że nie potrwają dłużej niż 3-4 miesiące i metrem pojedziemy w tym roku – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.


– Testy rozpoczęły się od skrajnika, czyli pojazdu, który ma zamarkowany kształt pociągu. To umożliwiło wjazd normalnego pociągu. On cały czas – do zakończenia robót – będzie się poruszał na Targówku, by dokonywać testów i sprawdzeń np. łączności z STP na Kabatach, Centralną Dyspozytornią, systemów bezpieczeństwa, systemów przeciwpożarowych, dźwiękowego systemu ostrzegania, działania trzeciej szyny – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego. – Najpierw sprawdzane jest torowisko, następnie przeprowadzane jest szlifowanie szyn i prace nad geometrią torowiska. Po tym ruszają testy wszystkich systemów – transmisji danych, łączności radiowej, sygnalizacji zajętości toru itp. W naszych testach dynamicznych uczestniczą pracownicy metra. Na razie to udział w charakterze obserwatorów, by mogli się zaznajamiać z infrastrukturą. W następnej kolejności będą to już szkolenia – wskazuje Mateusz Witczyński, rzecznik wykonawcy, firmy Astaldi.

Długość realizowanego w ramach tego etapu odcinka wynosi ok. 3,2 km. Zaplanowano na nim trzy stacje – C16 Szwedzka, C17 Targówek Mieszkaniowy i C18 Trocka. Za stacją C17 zaplanowano komorę rozjazdową, a za stacją C18 – tory odstawcze. Miasto zawarło umowę z wykonawcą, firmą Astaldi, w marcu 2016 r. – Na Targówku Mieszkaniowym praktycznie wszystko jest zrobione, jeżeli chodzi o prace wykończeniowe. Pozostała kosmetyka związana z montażem systemu informacji pasażerskiej. Część foliowa, poza zafoliowanymi częściami elektrycznymi, już niewiele różni się od funkcjonujących stacji metra. Mamy ściany zatorowe, sufity, ławki, głośniki, kamery monitoringu, oświetlenie docelowe podłogowe i sufitowe, anteny systemu komunikacji pociągów i systemu Tetra – radiotelefonów, używanych przez służby odpowiedzialne za bezpieczeństwo – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik wykonawcy, firmy Astaldi. – Na Trockiej i Szwedzkiej prace są generalnie na podobnym poziomie zaawansowania, choć jeszcze nie wszystkie elementy są jeszcze na swoim miejscu. Przykładowo na Szwedzkiej do wykonania jest część posadzki. Patrząc na to, że do zakończenia prac mamy kilka miesięcy, to jesteśmy spokojni, że termin ten jest możliwy do osiągnięcia – mówi Witczyński.

Zgodnie z kontraktem prace powinny zakończyć się 11 maja 2019 r. Jego oddanie nastąpi po wspomnianych odbiorach.  – Pierwsze robocze prace związane z odbiorami już się zaczęły. Współpracujemy ze Strażą Pożarną, która zapoznaje się z dokumentacją i infrastrukturą – by późniejsze odbiory odbyły się maksymalnie szybko. Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie, po którym nowe stacje możemy udostępnić pasażerom, jest poprzedzone działaniami szeregu służb – oprócz wspomnianej Straży Pożarnej, także inspekcji związanej z ochroną środowiska, Sanepidu, Nadzoru Budowlanego. To służby zewnętrzne i niezależne od wykonawcy – mówi Lejk.

– Mam nadzieję, że pod koniec roku będzie się kończyła też budowa trzech stacji na Woli. Jeszcze w tej kadencji skończymy II linię metra, na której oddamy 14 nowych stacji i zaczniemy prace koncepcyjne nad III linią. Będziemy prowadzili analizy ws. rozszerzenia I i II linii o kolejne stacje – dodaje Trzaskowski.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Metro Warszawskie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony