Partnerzy serwisu:

MZK Toruń z jedną ofertą na nowe tramwaje. Kolejne Swingi

Witold Urbanowicz 27.05.2020

MZK Toruń z jedną ofertą na nowe tramwaje. Kolejne Swingi
fot. MJ
MZK Toruń otworzył ofert w przetargu na dostawy pięciu pięcioczłonowych tramwajów. W postępowaniu wystartowała jedynie Pesa. Na realizację zamówienia przeznaczono 24 miesiące.
Przedmiotem postępowania jest dostawa pięciu pięcioczłonowych niskopodłogowych jednokierunkowych tramwajów o długości od 28 do 32 m. Fabrycznie nowe pojazdy mają być w pełni niskopodłogowe. Każdy tramwaj ma pomieścić min. 200 podróżnych, w tym 28 na miejscach siedzących. Więcej o specyfikacji zamówienia pisaliśmy tutaj.

Dziś (27 maja) minął termin składania ofert. Budżet na zakup pojazdów został określony na kwotę 46,740 mln zł brutto. Wpłynęła jedna oferta. Wystartowała jedynie Pesa, Wykonawca zaproponował kwotę 46,405 mln zł brutto za realizację całości zamówienia. Cena samych pojazdów – bez specjalistycznego wyposażenia obsługowego – wynosi 43,044 mln zł brutto. Cena jednego tramwaju to 8,609 mln zł brutto.

– Nowy tramwaj Pesa Swing dla Torunia zewnętrznie nie będzie się różnił od pojazdów dostarczonych wcześniej. Pozostanie ta sama bryła i wybrana przez mieszkańców malatura. Będzie tak samo komfortowy i ergonomiczny jak poprzedni, choć z większą liczbą miejsc siedzących i będzie nowocześniejszy, bo wyposażony najnowsze wersje naszych systemów sterowania czy zarządzania informacją – mówi Marcin Grzyb, dyrektor sprzedaży lekkich pojazdów szynowych w Pesie.

Wykonawca będzie miał 24 miesiące na realizację zamówienia. Nowe tramwaje będą obsługiwały przede wszystkim nową linię do tzw. osiedla Jar. W tej chwili MZK posiada 62 tramwaje, w tym 17 Swingów oraz 45 wysokopodłogowych jedno- i dwuwagonowych składów serii 805Na (w tym 18 zmodernizowanych).
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek tramwajowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony