Partnerzy serwisu:

MZK Gorzów rozstrzygnął przetarg na dostawę hybryd

Witold Urbanowicz 30.03.2021

MZK Gorzów rozstrzygnął przetarg na dostawę hybryd
fot. MZK Gorzów Wielkopolski
MZK Gorzów Wielkopolski dołożył środki i rozstrzygnął przetarg na dostawy dwóch 12-metrowych autobusów hybrydowych. O zamówienie ubiega się trzech producentów. O włos wygrał jednak Solaris.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa dwóch fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów klasy maxi o długości 11,5 m – 12,5 m z napędem spalinowo-elektrycznym. Pojazdy mają pomieścić min. 85 pasażerów, w tym co najmniej 24 na miejscach siedzących. Wysokość podłogi określono na 320 mm (do 470 mm nad II osią), bez stopni poprzecznych we wnętrzu. Wymagane są drzwi w układzie 2-2-2. Przewidziano wentylację, klimatyzację oraz ogrzewanie z dodatkowym urządzeniem podgrzewania cieczy chłodzącej o mocy minimum 30 kW. Zaplanowano system informacji z ekranami, system automatycznych zapowiedzi, monitoring, bramki liczące pasażerów, defibrylator.

Pojazd ma być wyposażony w czterosuwowy silnik diesla o mocy min. 210 kW, spełniający normę Euro 6. Przewidziano silnik bądź silniki elektryczne o mocy min. 130 kW, które „mają współpracować ze spalinową jednostką napędową, zapewniającą optymalną dynamikę i ekonomię jazdy autobusu w ruchu miejskim”. Pojazd ma być wyposażony w magazyny energii z możliwością pełnego uzupełnienia energii podczas pojedynczego procesu hamowania przy jeździe w normalnych warunkach ruchu miejskiego.

Oferty poznaliśmy w lutym. Wystartowały trzy firmy. Solaris wycenił swoją ofertę na 2,791 mln zł brutto, MAN na 2,950 mln zł brutto, a EvoBus oferujący Mercedesy – na 3,207 mln zł brutto. To więcej niż zakładał budżet, określony na 2,615 mln zł.

Ostatecznie MZK zwiększył budżet i rozstrzygnął postępowanie. Solaris otrzymał łącznie 95,60 pkt, MAN – 95,52 pkt, a EvoBus – 86,42 pkt. Tym samym wygrał Solaris, o czym zdecydowała cena. W kryterium właściwości techniczno-eksploatacyjne więcej punktów od konkurentów otrzymał MAN. Na realizację projektu przeznaczono dziewięć miesięcy.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek autobusowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony