Partnerzy serwisu:

MZK Bielsko-Biała ponownie próbuje kupić autobusy przegubowe

Witold Urbanowicz 15.07.2021

MZK Bielsko-Biała ponownie próbuje kupić autobusy przegubowe
fot. MZK Bielsko-Biała
MZK w Bielsku-Białej rozpisał nowy przetarg na dostawy czterech nowych autobusów przegubowych. Poprzednie postępowanie, w którym wystartował jedynie Solaris, zostało unieważnione. Teraz zmieniono wymagania, kryteria oceny i czas realizacji.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa czterech autobusów przegubowych, wyprodukowanych w 2021 r. Zamawiający wymaga autobusów o długości 17,5-18,75 m. Pojemność określono na min. 138 pasażerów, z czego 38 na miejscach siedzących. Podłoga ma być płaska, z wejściem na wysokości maks. 340 mm. Wymagany jest układ drzwi 2-2-2-2. Zmawiający wymaga silnika o mocy min. 230 kW. Pojazdy mają być wyposażone w klimatyzację, nagłośnienie, wyświetlacze, kasowniki, system lokalizacji dla potrzeb udzielania priorytetu w ruchu, system zliczania pasażerów, monitoring.

Termin składania ofert mija 11 sierpnia. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały dostawę co najmniej trzech autobusów klasy mega z silnikami o zapłonie samoczynnym (ON) spełniającymi normę czystości spalin Euro 6.

O wyborze decydują cena (70%), ocena rozwiązań technicznych (15%), warunki gwarancji (15%). Znaczenie kryterium ceny wzrosło o dziesięć punktów procentowych. Pod uwagę brane będzie 14 podkryteriów: materiał oraz sposób zabezpieczenia antykorozyjnego elementów konstrukcyjnych karoserii, materiał poszycia zewnętrznego nadwozia, obowiązujący okres międzyobsługowy autobusów , pojemność skokowa silnika, moc silnika, zawieszenie przednie, sposób otwierania okna u kierowcy, pojemność skokowa silnika, sposób otwarcia drugich i trzecich drzwi, sposób otwarcia okna bocznego u kierowcy, automatyczna skrzynia biegów z przekładnią hydrokinetyczną, klimatyzacja – dostęp do filtra osuszacza i ilość czynnika chłodzącego potrzebna do pierwszego napełnienia układu klimatyzacji, spełnienie wymogów homologacji w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej, ocena możliwości odzysku energii hamowania, liczba miejsc siedzących z dostępem bezpośrednim z poziomu niskiej podłogi, podatność napraw pokolizyjnych poszycia bocznego autobusu, instalacja systemu do neutralizacji wirusów, bakterii, grzybów oraz innych drobnoustrojów.

Na realizację zamówienia przeznaczono siedem miesięcy – to o dwa miesiące dłużej niż przy pierwszym podejściu. Szacowana wartość zamówienia to niezmiennie 6 mln zł.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek autobusowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony