Partnerzy serwisu:

MPK Wrocław z dwiema ofertami na dostawy nowych tramwajów. Przewoźnik zaoszczędzi

Witold Urbanowicz 24.06.2020

MPK Wrocław z dwiema ofertami na dostawy nowych tramwajów. Przewoźnik zaoszczędzi
fot. Lichen99, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
MPK Wrocław otworzyło oferty w przetargu na dostawy do 46 nowych, w pełni niskopodłogowych tramwajów. O zamówienie ubiegają się dwie firmy – Modertrans i Pesa. Obie poniżej budżetu.
W styczniu MPK Wrocław ogłosiło przetarg na dostawy 25 sztuk fabrycznie nowych, wieloczłonowych, całkowicie niskopodłogowych, jednokierunkowych tramwajów z opcją na kolejne 21 pojazdów. Długość pojazdu ze zderzakami określono na maksymalnie 32.000 m. Tramwaj musi być co najmniej trójczłonowy. Pojazd ma pomieścić min. 200 osób (przyjmując 0,20 m2 na osobę), w tym co najmniej 40 na miejscach siedzących. Więcej o zamówieniu pisaliśmy tutaj.

Początkowo przewoźnik dopuszczał szerokie grono producentów – także tramwajów spalinowych czy pojazdów elektrycznych innych niż tramwaj. Po protestach potencjalnych wykonawców MPK dokonało korekty warunków udziału w przetargu. Otwarcie ofert było przesuwane w związku z odwołaniami i pandemią, która uniemożliwiała pracę Krajowej Izby Odwoławczej. Niedawno jednak KIO oddaliła odwołanie firmy Bozankaya, odblokowując tym samym przetarg.

Dzisiaj (24 czerwca) minął termin składania oferty. Wystartowały tylko dwa podmioty. Modertrans oferuje tramwaje Gamma 2 za 204,600 mln zł brutto. Pesa proponuje Twisty za 216,795 mln zł brutto (cena jednostkowa tramwaju 8,180 mln zł). Budżet na zadanie podstawowe został określony na 245,033 mln zł brutto. Jednocześnie Modertrans zastrzegł jako tajemnicę przedsiębiorstwa okres gwarancji tramwaju i okres gwarancji na perforację korozyjną, pękania i powłoki lakiernicze. Pesa zaproponowała odpowiednio 60 miesięcy i 16 lat. Wszystkie pozostałe kryteria techniczne zostały zastrzeżone przez obie firmy.

– Dla mnie, jako gospodarczego patrioty, to doskonała wiadomość. Rywalizacja dwóch szanowanych i sprawdzonych polskich firm gwarantuje dobrą jakość i cenę oraz pozostanie istotnego kapitału i miejsc pracy w Polsce – komentuje Krzysztof Balawejder, prezes MPK.

O wyborze decydują cena (50%), wyposażenie tramwajów w urządzenia hydrauliczno/pneumatyczne lub elektromechaniczne niewymagające zastosowania badań Urzędu Dozoru Technicznego (4%), wyposażenie tramwajów w przetwornice statyczne wyprodukowane w technologii SIC (10%), wyposażenie tramwajów w falowniki wyprodukowane w technologii SIC (4%), poziom hałasu (8%), okres gwarancji tramwaju (5%), okres gwarancji na perforację korozyjną, pękania i powłoki lakiernicze (3%), pochyłość podłogi (4%), nacisk statyczny osi (12%).

Na realizację całego zamówienia przeznaczono 32 miesiące od daty zawarcia umowy. Pierwszy tramwaj powinien dotrzeć do Wrocławia w ciągu 24 miesięcy. Decyzję o skorzystaniu z opcji Wrocław ma podjąć w ciągu najpóźniej 27 miesięcy od zawarcia umowy. Dostawy dodatkowych tramwajów przewidziano w terminie 7-15 miesięcy od zakończenia realizacji zamówienia podstawowego.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek tramwajowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony