Partnerzy serwisu:

MPK Wrocław szykuje się do punktowych remontów torowisk na przejazdach

Witold Urbanowicz 08.01.2020

MPK Wrocław szykuje się do punktowych remontów torowisk na przejazdach
fot. Google Street View
MPK Wrocław prowadzi kolejny przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla naprawy torowisk tramwajowych wraz z nawierzchnią w miejscu przejazdów i przejść przez tory. W sumie postępowanie podzielone jest na cztery zadania, związane z rondem Reagana, skrzyżowaniem Powstańców Śląskich z Kutnowską, pętlą przy Zawalnej, a także remont przejazdami przez torowisko na placu Strzegomskim i przy Zachodniej.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich uzgodnień dla czterech zadań związanych z remontem torowisk tramwajowych i sieci trakcyjnej. Chodzi o wymianę nawierzchni w torach i rozjazdach na rondzie Reagana, remont przejazdu przez torowisko przy skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich z ul. Kutnowską, remont pętli Zawalna, a także remont przejazdu przez torowisko na placu Strzegomskim i przy Zachodniej.

Na rondzie Reagana pracami ma być objęte ok. 700 metrów toru pojedynczego. Jak informuje MPK, stan techniczny nawierzchni jest zły – występują liczne koleiny w śladzie koła autobusu oraz zapadnięcia i wykruszenia nawierzchni. Wykonana ma zostać nowa nawierzchnia torowiska wraz z odtworzeniem odwodnienia. Prace nie obejmą sieci trakcyjnej ani peronów.

Na skrzyżowaniu Powstańców Śląskich i Kutnowskiej pracami ma zostać objęte 80 metrów toru pojedynczego. Występują tutaj liczne wykruszenia nawierzchni, doszło do znacznego zapadnięcia się szyn i płyt betonowych, dochodzi też do klawiszowania płyt. Zakres prac obejmuje wymianę nawierzchni na przejazdach i przejściach wraz z odtworzeniem odwodnienia. Prace nie obejmą sieci trakcyjnej ani peronów.

Na jednotorowej pętli przy Zawalnej prace mają objąć ok. 203 metrów toru pojedynczego. Doszło tutaj do znacznego zużycia powierzchni bocznej i bocznej szyny, zniszczone są podkłady drewniane, brakuje też sprawnego systemu odwodnienia. Zakres prac obejmować będzie wymianę szyn i zwrotnicy zjazdowej na pętlę, wymianę szyn łukowych przed mostem Trzebnickim (od strony pętli), wymianę nawierzchni oraz wykonanie odwodnienia. Nie przewidziano remontu sieci trakcyjnej.

Ostatnie zadanie obejmuje remont przejazdu na pl. Strzegomskim i przez Zachodnią. W sumie to 145 metrów torów pojedynczego. Problemem są liczne wykruszenia nawierzchni oraz zapadnięcia szyn tramwajowych. Zakres prac obejmuje wymianę nawierzchni i konstrukcji torowiska. Prace nie dotyczą sieci trakcyjnej.

Termin składania ofert mija 20 stycznia. O wyborze zdecydują cena (60%) oraz termin realizacji (40%). Na realizację zamówienia przeznaczono 60 dni.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony