Partnerzy serwisu:

MPK Radom z ofertami na leasing autobusów CNG. MAN vs Solaris

Witold Urbanowicz 18.03.2021

MPK Radom z ofertami na leasing autobusów CNG. MAN vs Solaris
fot. MAN
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Radomiu otworzyło oferty w przetargu na dostawę w formie leasingu operacyjnego pięciu fabrycznie nowych autobusów przegubowych, zasilanych sprężonym gazem ziemnym CNG. Okres leasingu ustalono na 10 lat. O zamówienie ubiegają się dwa podmioty.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa w formie leasingu operacyjnego pięciu fabrycznie nowych autobusów miejskich klasy mega (18 m), zasilanych sprężonym gazem ziemnym CNG. Pojazdy mają być jednej marki.

MPK wymaga autobusów o długości maks. 18,75 m i wysokości – ze zbiornikami na gaz – do 3,45 m. Pojazdy mają pomieścić min. 160 pasażerów, w tym min. 45 na miejscach siedzących. Wymagany układ drzwi to 2-2-2-2. Podłoga ma być niska na całej długości – z wejściem na wysokości 340 mm. Oczekiwany jest silnik o mocy min. 220 kW. Autobusy musi być klimatyzowany, posiadać przesuwne okna oraz posiadać dodatkowe urządzenia grzewcze zasilane sprężonym gazem ziemnym CNG. Wyposażenie obejmuje porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, tablice informacji pasażerskiej LED i LCD, system automatycznych zapowiedzi, nagłośnienie, monitoring, system zliczania pasażerów.

Dzisiaj (18 marca) minął termin składania ofert. Wystartowały dwa podmioty. Konsorcjum firm mLeasing i MAN Truck & Bus proponuje dostawy za kwotę 9,804 mln zł brutto, natomiast konsorcjum firm Solaris Bus & Coach i PKO Leasing – za kwotę 10,171 mln zł brutto.

Obie oferty mieszczą się w budżecie określonym na kwotę 10,701 mln zł brutto. O wyborze zdecydują cena (60%), kryteria techniczne (30%), marża (10%). Pod uwagę brane będą materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia i podwozia, materiał poszycia zewnętrznego nadwozia, pojemność silnika, podział przedniej szyby czołowej, liczba miejsc dostępnych z poziomu niskiej podłogi, zastosowana oś przednia, spełnienie wymogów homologacji dot. wytrzymania konstrukcji nośnej, gwarancja.

Pojazdy miałyby zostać dostarczone do 22 listopada 2021 r. Okres trwania leasingu ustalono na 120 miesięcy. Raty będą płatne miesięcznie.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek autobusowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony