Partnerzy serwisu:

MPK Poznań szuka dostawcy wodoru do nowych autobusów

Jakub Rösler 01.02.2022

MPK Poznań szuka dostawcy wodoru do nowych autobusów
fot. MPK Poznań
MPK Poznań właśnie ogłosiło przetarg na zakup wodoru, który będzie napędzał nowe autobusy, które zostaną zakupione dzięki dofinansowaniu z programu Zielony Transport Publiczny. Przewoźnik szuka dostawcy, który będzie w stanie dostarczyć 1,8 mln kilogramów wodoru, a umowa ma zostać zawarta na 15 lat.
MPK Poznań właśnie ogłosiło przetarg na zakup paliwa do autobusów wodorowych, które spółka kupi dzięki dofinansowaniu z Polskiego Ładu. Przewoźnik poszukuje dostawcy, który dostarczy mu 1,8 mln kilogramów wodoru, a zamówienie zawiera także prawo opcji, po uruchomieniu którego całe zamówienie zwiększy się jeszcze o 50%. MPK wymaga, by wodór był dystrybuowany poprzez stację ładowania, która ma stanąć w zajezdni autobusowej na ulicy Warszawskiej, a która zostanie zbudowana przez dostawcę. Drugą opcją jest ładowanie na stacji, do której dojazd zajmuje 20 minut licząc od wskazanej wyżej zajezdni.

Zamówienie opiewa na 1,8 mln kilogramów z możliwością zwiększenia o kolejne 900 tysięcy kilogramów, ale dostawca ma się także zobowiązać, iż będzie świadczył usługi niezależnie od awarii urządzeń oraz braku dostaw. Jak napisało MPK, paliwo będzie przeznaczone dla 25 autobusów wodorowych i ma być ono dostarczane codziennie do stacji ładowania wodoru w ilości minimum 500 kilogramów. Na tyle oszacowano zużycie paliwa przez 25 wodorowców. Czas tankowania jednego autobusu musi wynosić maksymalnie 20 minut.

Dostawca musi też posiadać dzienną zdolność dystrybucyjną 1000 kilogramów wodoru, która będzie przeznaczona wyłącznie dla MPK Poznań, a ponadto dostawca będzie też musiał składować jednodniowy zapas paliwa w miejscu dystrybucji. Stacja do ładowania wodoru musi być gotowa do ładowania pojazdów do 30 czerwca 2023 roku.

W zamówieniu zapisano także informacje o awaryjnej dystrybucji wodoru. Jeśli zajdzie takowa potrzeba, to wodór ma być ładowany na maksymalnie dwóch stacjach oddalonych od zajezdni na ul. Warszawskiej o maksymalnie 20 minut jazdy. Zamawiający dopuszcza tankowanie autobusów z mobilnych cystern. Czas ładowania dla awaryjnego sposobu nie może przekroczyć 8 godzin dla wszystkich pojazdów.

Umowa ma zostać zawarta na aż 180 miesięcy, a więc 15 lat i będzie obowiązywać od początku III kwartału 2023 roku. Tutaj zamawiający zastrzega, że termin rozpoczęcia obowiązywania umowy może ulec przesunięciu. Oferty w postępowaniu można składać do 7 marca bieżącego roku, a o wyborze w całości zdecyduje cena brutto za oferowane paliwo.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
#Wodór w transporcie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony