Partnerzy serwisu:

MPK Łódź: Prezentacja technicznej „bulwy” [zdjęcia]

Roman Czubiński 09.01.2020

arrow
arrow
MPK Łódź: Prezentacja technicznej „bulwy” [zdjęcia]
fot. Roman Czubiński
MPK Łódź: Prezentacja technicznej „bulwy” [zdjęcia]
MPK Łódź: Prezentacja technicznej „bulwy” [zdjęcia]
MPK Łódź: Prezentacja technicznej „bulwy” [zdjęcia]
MPK Łódź: Prezentacja technicznej „bulwy” [zdjęcia]
MPK Łódź: Prezentacja technicznej „bulwy” [zdjęcia]
MPK Łódź: Prezentacja technicznej „bulwy” [zdjęcia]
MPK Łódź: Prezentacja technicznej „bulwy” [zdjęcia]
MPK Łódź: Prezentacja technicznej „bulwy” [zdjęcia]
MPK Łódź: Prezentacja technicznej „bulwy” [zdjęcia]
MPK Łódź: Prezentacja technicznej „bulwy” [zdjęcia]
MPK Łódź: Prezentacja technicznej „bulwy” [zdjęcia]
Cztery wagony techniczne, bazujące na pojazdach generacji 805N, mają wzbogacić w najbliższych latach flotę MPK Łódź. Przewoźnik potrzebuje pilnego odmłodzenia parku tramwajów technicznych, z których większość bazuje dziś na wagonach 2N i 5N. Na razie zaprezentowano pierwszy przebudowany egzemplarz „osiemsetpiątki”.
O dobiegających końca pracach nad przebudową wagonu informowaliśmy w grudniu. Teraz łódzki przewoźnik postanowił zaprezentować pojazd dziennikarzom. Wagon ma pełnić funkcję ruchomego laboratorium do monitorowania stanu sieci trakcyjnej. Podczas trwającej rok i kosztującej ponad milion złotych przebudowy pojazd wyposażono m. in. w układ do pomiaru pętli zwarcia, układ do pomiaru współpracy pantografu z siecią jezdną, rejestrator napięcia trakcyjnego, układ do pomiaru wysokości zawieszenia sieci jezdnej.

– Nowoczesne urządzenia pozwolą – między innymi – na szybkie dostosowanie nastawów wyłączników szybkich do bieżących warunków panujących na sieci. Będzie można też zabezpieczyć sieć przed przegrzaniem i spadnięciem – mówi kierownik Zakładu Techniki MPK Łódź Waldemar Załomski. Jak zapewnia, samodzielna adaptacja była rozwiązaniem znacznie tańszym, niż zakup nowych wagonów od zewnętrznego dostawcy.

Wagon 92338 jest pierwszym z tramwajów 805Na, które MPK zamierza przebudować na pojazdy techniczne. W kolejnych latach adaptacji, choć w innym zakresie, zostaną poddane trzy kolejne egzemplarze. Staną się one pługami odśnieżnymi z dodatkowymi funkcjami (jeden z nich zostanie wyposażony w platformę sieciową i dodatkowe zasilanie akumulatorowe). Dzięki temu przewoźnik będzie mógł wycofać z eksploatacji łącznie 8 pojazdów bazujących na wagonach 2N i 5N, produkowanych od końca lat 40. do początku 60. ubiegłego wieku
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony