Partnerzy serwisu:

MPK Łódź: Chwilowe odstawienie Swingów. Powód? Objazdy

Roman Czubiński 21.05.2020

MPK Łódź: Chwilowe odstawienie Swingów. Powód? Objazdy
fot. MJ
Od początku maja z zajezdni prawie nie wyjeżdżają wagony Pesa Swing z 2018 r. Powodem nie są awarie, lecz rozpoczęcie remontu jednego z odcinków torowiska i związane z nim zmiany organizacyjne. Możliwe jednak, że najnowsze – jak dotąd – wagony niskopodłogowe w łódzkim MPK wkrótce powrócą na trasę linii 12.
Przed rozpoczęciem remontu linia 12 była planowo obsługiwana przez wagony Pesa 122NaL Swing z 2018 r. Z początkiem maja wagony te zostały jednak odstawione i pojawiają się na mieście tylko sporadycznie. W mediach społecznościowych pojawiły się spekulacje, że powodem jest nietypowy sposób zorganizowania komunikacji zastępczej: linie wycofane z remontowanego fragmentu (12, 15, 17 i 18) dojeżdżają do przystanku Pomorska – Lumumby, na którym zmieniają numer linii. 12 jedzie dalej jako 15, a 17 – jako 18 i odwrotnie. Tramwaj linii 12 z Retkini dojeżdża więc do Lumumby, gdzie zmienia oznakowanie liniowe na 15 i kieruje się na Kurczaki. Tymczasem prowadząca tam trasa – przez ul. Rzgowską i Paderewskiego – choć jest normalnie wykorzystywana przez inne wagony niskopodłogowe (Cityrunnery z 2002 r.), miała okazać się nieprzystosowana do ruchu Swingów.

Bartosz Stępień z Działu Promocji MPK potwierdza, że na objazdowej trasie wystąpiły kłopoty. O przejeżdżające wagony Pesy zahaczają, między innymi, elementy infrastruktury (nie otrzymaliśmy informacji, jakie dokładnie) na pętli Chojny Kurczaki. Problemem zajmują się pracownicy Zakładu Torów i Sieci. – Część kolizji na trasie została już usunięta. W przyszłym tygodniu powinno być wiadomym, czy dojedziemy na Kurczaki – odpisał na naszą wiadomość przedstawiciel przewoźnika.

Nie dostaliśmy natomiast odpowiedzi na inne zadane przez nas pytania. Chcieliśmy dowiedzieć się od MPK, dlaczego nie wykonano tych prac przed wprowadzeniem zmienionej organizacji ruchu w związku z przebudową dojazdu do zajezdni Telefoniczna. Spytaliśmy też, czy nie można było negocjować zmiany warunków rozliczenia dofinansowania z UE (12 Swingów kupiono dzięki wsparciu funduszy unijnych), tak by nowe wagony mogły kursować np. na linii 11B lub innej obsługiwanej taborem niskopodłogowym.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony