MPK Łódź: 51 autobusów dostarczy Solaris

fot. Solaris Bus & Coach
MPK Łódź ogłosiło wyniki przetargu na 10-letni leasing 51 niskopodłogowych i klimatyzowanych autobusów. Ich dostawcą będzie konsorcjum Solaris Bus &Coach wraz z Millenium Leasing. Część pojazdów zostanie wyposażony w system tzw. „miękkiej hybrydy”.
Jak pisaliśmy w marcu, zamówienie dotyczy wynajmu 29 autobusów 12-metrowych oraz 22 przegubowych o długości 18 m. W przetargu dodatkowo punktowany był moduł „miękkiej hybrydy” – rozwinięcie technologii rekuperacyjnej, wykorzystującej energię wytwarzaną w czasie hamowania. W autobusach zostanie zainstalowana dodatkowa bateria, kumulująca energię odzyskiwaną podczas hamowania. Zmagazynowany w niej ładunek będzie następnie przekazywany do rozrusznika. W efekcie zmniejszy się zużycie paliwa i emisja spalin.
Nowe autobusy zostaną skierowane do obu łódzkich zajezdni autobusowych (Limanowskiego i Nowe Sady). Ich dostawa spowoduje wycofanie podobnej liczby najstarszych pojazdów: Volvo 7000 z roku 2003, Jelczy M121MB dostarczonych w roku 2005 i 2006, a także – jak pisaliśmy niedawno – ostatnich autobusów bez niskiej podłogi. Oznacza to, że po łódzkich ulicach będą kursowały już wyłącznie autobusy niskopodłogowe.
Konkurentami Solarisa w rozstrzygniętym właśnie przetargu były EvoBus i MAN. O wyborze zdecydowała cena (60%), parametry techniczno-użytkowe (15%) oraz parametry ekologiczne (15%). Pod uwagę wzięto także zastosowanie wspomnianego modułu hybrydowego i unifikację oferowanego taboru z pojazdami eksploatowanymi już w MPK. Zwycięska firma wynajmie MPK Solarisy Urbino 12 Hybrid oraz Urbino 18 (przegubowce będą pozbawione modułu „miękkiej hybrydy”). Wartość kontraktu to 139 336 767,75 zł.
Nowe autobusy zostaną skierowane do obu łódzkich zajezdni autobusowych (Limanowskiego i Nowe Sady). Ich dostawa spowoduje wycofanie podobnej liczby najstarszych pojazdów: Volvo 7000 z roku 2003, Jelczy M121MB dostarczonych w roku 2005 i 2006, a także – jak pisaliśmy niedawno – ostatnich autobusów bez niskiej podłogi. Oznacza to, że po łódzkich ulicach będą kursowały już wyłącznie autobusy niskopodłogowe.
Konkurentami Solarisa w rozstrzygniętym właśnie przetargu były EvoBus i MAN. O wyborze zdecydowała cena (60%), parametry techniczno-użytkowe (15%) oraz parametry ekologiczne (15%). Pod uwagę wzięto także zastosowanie wspomnianego modułu hybrydowego i unifikację oferowanego taboru z pojazdami eksploatowanymi już w MPK. Zwycięska firma wynajmie MPK Solarisy Urbino 12 Hybrid oraz Urbino 18 (przegubowce będą pozbawione modułu „miękkiej hybrydy”). Wartość kontraktu to 139 336 767,75 zł.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |