Partnerzy serwisu:

MPK Kraków z jedną ofertą na 60 tramwajów. Tylko Stadler

Witold Urbanowicz 17.09.2019

MPK Kraków z jedną ofertą na 60 tramwajów. Tylko Stadler
mat. MPK Kraków
MPK w Krakowie otworzył oferty w przetargu ramowym na dostawy do 60 nowych tramwajów o długości do 37 m. Wystartował jedynie Stadler, który realizuje pojazdy dla Krakwoa w ramach wcześniejszej umowy. Pierwsze dziesięć pojazdów z nowego kontraktu miałoby zostać dostarczone w 2022 r.
Przedmiotem ogłoszonego przed majówką przetargu są dostawy – w ramach umowy ramowej – do 60 nowych, niskopodłogowych tramwajów przegubowych. Pierwsza umowa realizacyjna będzie obejmować dostawę 10 wagonów. Ostateczna liczba kupowanych tramwajów będzie zależeć m.in. od wysokości pozyskanego dofinansowania unijnego. Długość tramwaju określono na 30-37 m. Tramwaj musi posiadać obszar o obniżonej podłodze, stanowiący co najmniej 85% powierzchni całej podłogi. Dwa tramwaje mają być wyposażone w zasobniki umożliwiające jazdę bez zasilania z sieci trakcyjnej na dystansie do 3 km. Więcej tutaj.

Pierwotnie oferty mieliśmy poznać 19 czerwca, ale termin ten był kilka razy przesuwany. Dokonano też istotne zmiany kryteriów oceny. Ostatecznie oferty poznaliśmy dzisiaj. Pojawiła się tylko jedna oferta. Wystartował jedynie Stadler, który zaproponował pojazdy Tango Kraków Lajkonik 2, wyceniając zlecenie na 619,3 mln zł brutto (cena za jeden tramwaj to 8,371 mln zł netto). Budżet na całość został określony na kwotę 554,7 mln zł brutto. Przetarg ma formułę ramową, co oznacza, że zamawiający nie musi zamawiać wszystkich 60 pojazdów, a tylko pewną pulę – w miarę posiadanych środków. Zakup 10 pojazdów, w ramach zamówienia podstawowego, to wydatek blisko 103 mln zł brutto.

W tej chwli Stadler realizuje dla Krakowa umowę na dostawy 50 nowych tramwajów. Trzyczłonowe pojazdy będą mieć długość 33,4 m. Pierwsze tramwaje mają dotrzeć do stolicy Małopolski na począktu przyszłego roku.

Cała umowa ma zostać zrealizowana do końca 2025 r. Dostawa pierwszego tramwaju, w ramach pierwszej umowy realizacyjnej, nastąpi w ciągu 21 miesięcy od zawarcia umowy ramowej. Następny pojazd przyjedzie w ciągu kolejnych trzech miesięcy. Jeśli umowa zostanie zawarta do końca lutego 2020 r., wszystkie dziesięć pojazdów powinno dotrzeć nie później niż w ostatnim tygodniu czerwca 2022 r. Gdy umowa zostanie podpisana później – to termin określono na listopad 2022 r. Termin dostaw pierwszego tramwaju w ramach kolejnych umów realizacyjnych określono na 14-21 miesięcy. Założono dostawy nie więcej niż trzech wagonów na dwa tygodnie.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek tramwajowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony