Partnerzy serwisu:

Moskwa prezentuje nowe pociągi metra [zdjęcia]

Witold Urbanowicz 07.09.2020

arrow
arrow
Moskwa prezentuje nowe pociągi metra [zdjęcia]
fot. biuro prasowe burmistrza Moskwy
Moskwa prezentuje nowe pociągi metra [zdjęcia]
Moskwa prezentuje nowe pociągi metra [zdjęcia]
Moskwa prezentuje nowe pociągi metra [zdjęcia]
Moskwa prezentuje nowe pociągi metra [zdjęcia]
Moskwa prezentuje nowe pociągi metra [zdjęcia]
Moskwa prezentuje nowe pociągi metra [zdjęcia]
Moskwa prezentuje nowe pociągi metra [zdjęcia]
Moskwa prezentuje nowe pociągi metra [zdjęcia]
Moskwa prezentuje nowe pociągi metra [zdjęcia]
Moskwa prezentuje nowe pociągi metra [zdjęcia]
Moskwa prezentuje nowe pociągi metra [zdjęcia]
Moskwa prezentuje nowe pociągi metra [zdjęcia]
W Moskwie odbyła się prezentacja nowego składu metra „Moskwa 2020”. Nowy pociąg charakteryzuje się m.in. szerszymi drzwiami i przejściami między wagonami, interaktywnymi ekranami, a także znacznie zwiększoną liczbą portów USB. W ciągu najbliższych trzech lat stolica Rosji planuje wprowadzić do ruchu ok. 1300 takich wagonów.
Prezentacja wagonów odbyła się w święto miasta, które przypadło na pierwszą sobotę wrzesnia. – Obecnie 60 procent parku taborowego metra to nowe pociągi. Różne typy, różne generacje, ale to są nowe pociągi. A dziś prezentujemy zupełnie nowy pojazd „Moskwa 2020”, który pod względem parametrów jest znacznie lepszy od poprzednich pociągów. Za trzy lata powinniśmy otrzymać około 1300 wagonów tej serii, dzięki czemu flota moskiewskiego metra będzie składać się już w 80% z nowych pociągów – mówi Sergiej Sobianin, burmistrz Moskwy. Pociągi skierowane zostaną do obsługi linii Kolcewaja, Bolszaja Kolcewaja i Kałużsko-Riżskaja. Do 2023 r. średni wiek wagonów moskiewskiego metra zmniejszy się z 15 do 10 lat.

Nowe pociągi charakteryzują się znacznie poprawionymi parametrami, jeżeli chodzi o komfort podróży. Szerokość drzwi zwiększono ze 1400 mm do 1600 mm, a szerokość przejść między wagonami – ze 1020 mm do 1600 mm. Zastosowano rozbudowany system informacji pasażerskiej – z ekranami LCD nad drzwiami (56 cali) i pod sufitem (20 cali) oraz dotykowymi wyświetlaczami na ścianach (27 cali), a także bocznymi wyświetlaczami zewnętrznymi. Ekrany, dzięki wysokiej rozdzielczości obrazu, mają być dobrze widoczne. Zwiększono też liczbę portów USB ze 72 do 368 dla ośmiowagonowego składu (znajdują się przy każdym siedzeniu).

Pociągi charakteryzują się zmienioną stylistyką czoła i wnętrza. W środku zrezygnowano z koloru niebieskiego na rzecz – jak określa to Moskwa – „różowego złota”. Ten odcień widoczny będzie w poręczach i siedzeniach. Miejsca siedzące przy drzwiach będą oddzielone od przestrzeni dla pasażerów stojących za pomocą szyby. Zastosowano antypoślizgową wykładzinę. Nowością jest oświetlenie wewnętrzne LED pod siedzeniami i nad oknami w kolorze danej linii. Przewidziano też rozbudowany system monitoringu z obrazem przekazywanym w czasie rzeczywistym do centrum kontroli. Pojazdy będą też wyposażone w automatyczny system dezynfekcji powietrza w oparciu o kompaktowe urządzenia wykorzystujące bakteriobójcze lampy ultrafioletowe.

Zastosowane zostaną drzwi przesuwne, a konstrukcja ich napędu ma być bardziej niezawodna. Zamontowane zostaną LED-owe paski, które będą sygnalizować pasażerom otwieranie i zamykanie drzwi. Drzwi będą w całości przeszklone, co zwiększy poczucie przestronności i otwartości wnętrz.

Maszynista będzie mógł wejść do kabiny za pomocą indywidualnej karty dostępu, która służy również do uruchomienia zintegrowanego systemu sterowania. W środku pojawiły się panoramiczne monitory dotykowe, które mają charakteryzować się zwiększoną ergonomią. Fotel wyposażono w możliwość regulacji wysokości siedziska i podłokietników, istnieje też możliwość zmiany pozycji oparcia. Dodatkowo istnieje system regulacji podparcia lędźwiowego oraz trzy tryby sztywności układu amortyzacji. Fotel jest podgrzewany, podobnie jak przednia szyba i podnóżek. Zapewnione mają być systemy inteligentnego wsparcia z wizualną i dźwiękową informacją o usterkach i pracy wszystkich systemów. W przypadku awarii pociąg sam wskaże maszyniście najlepsze wyjście z sytuacji. Dodatkowo kabina przystosowana jest do systemu „Antysen”, który monitoruje stan maszynisty podczas jazdy pociągu. W kabinie maszynisty zainstalowane są cztery kamery monitorujące sytuację w kabinie, tor, pracę maszynisty, strefę sprzęgu.

Produkcją pociągów zajmie się Metrowagonmasz. Wagony będą powstawać pod Moskwą.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony