Partnerzy serwisu:

Moderus Gamma dla Poznania ujrzał światło dzienne (prezentacja)

Witold Urbanowicz 04.10.2018

arrow
arrow
Moderus Gamma dla Poznania ujrzał światło dzienne (prezentacja)
Fot. Witold Urbanowicz
Moderus Gamma dla Poznania ujrzał światło dzienne (prezentacja)
Moderus Gamma dla Poznania ujrzał światło dzienne (prezentacja)
Moderus Gamma dla Poznania ujrzał światło dzienne (prezentacja)
Moderus Gamma dla Poznania ujrzał światło dzienne (prezentacja)
Moderus Gamma dla Poznania ujrzał światło dzienne (prezentacja)
Moderus Gamma dla Poznania ujrzał światło dzienne (prezentacja)
Moderus Gamma dla Poznania ujrzał światło dzienne (prezentacja)
Moderus Gamma dla Poznania ujrzał światło dzienne (prezentacja)
Moderus Gamma dla Poznania ujrzał światło dzienne (prezentacja)
Moderus Gamma dla Poznania ujrzał światło dzienne (prezentacja)
Moderus Gamma dla Poznania ujrzał światło dzienne (prezentacja)
Moderus Gamma dla Poznania ujrzał światło dzienne (prezentacja)
W czwartek 4 października odbyła się uroczysta prezentacja pierwszego tramwaju z rodziny Moderus Gamma, przeznaczonego dla Poznania. W sumie tamtejsze MPK dostanie 50 nowych tramwajów – 30 jednokierunkowych oraz 20 dwukierunkowych.
MPK Poznań podpisało umowę ze swoją spółką córką, firmą Modertans, na dostawy 50 nowych tramwajów w lutym 2017 r. Wykonawca w sumie ma dostarczyć 30 tramwajów jednokierunkowych i 20 dwukierunkowych. Producent zaproponował tramwaj jednokierunkowy w cenie 7,7 mln zł brutto, a dwukierunkowy w cenie 8,0 mln zł brutto. Łączna cena oferty wraz z pakietem specjalistycznego wyposażenia to ok. 397 mln zł brutto.

– Na przestrzeni ostatnich 10 lat nasza firma zwiększyła obroty ponad 7,5-krotnie – zarówno pod względem ilościowym, jak i finansowym. Dziękuję władzom miasta za taką politykę transportową, która umożliwiła nam rozwój, dziękuję prezesowi MPK za pomoc i dobre słowo. Tego tramwaju bez kredytu PKO BP byśmy nie wyprodukowali. Dziękujemy za zaufanie – wskazuje Andrzej Brzęczewski, prezes Modertransu. 

To pierwszy w Polsce kontrakt na dostawy niskopodłogowych pojazdów z rodziny Gamma. Pierwszy prototypowy tramwaj, który powstał dzięki wsparciu NCBiR-u, został zaprezentowany w listopadzie 2016 r., a pasażerów poznańskiej komunikacji zaczął wozić w maju 2017 r. Różni się on jednak od tramwajów, które Modertrans ma dostarczyć w ramach umowy. Wersja dla Poznania ma cztery wózki, a nie trzy, jak w prezentowanym prototypie. 

– Nasz tramwaj dla Poznania to 31,40 m długości i 2,4 m szerokości, trzy człony, cztery wózki, z czego wszystkie są napędowe, z silnikami trakcyjnymi, co gwarantuje bardzo równomierny rozkład sił napędowych i hamowania. W tramwaju znajduje się siedem otworów drzwiowych, do tego 18 km przewodów. Pojemność tramwaju jednokierunkowego to 240 pasażerów, w tym 56 na miejscach siedzących. Tramwaj dwukierunkowy, który dostarczymy w przyszłym roku, mieści 233 pasażerów, w tym 48 na miejscach siedzących. Tramwaj posiada sześciostrefowe ogrzewanie i automatyczną trzystrefową klimatyzację. Pojazd posiada osiem silników trakcyjnych o łącznej mocy 400 kW, umożliwia odzyskiwanie energii podczas hamowania. 400 kW to 544 konie mechaniczne – taką samą moc ma dwuosobowe sportowe Audi L8 Spider. Stosujemy najnowocześniejsze rozwiązania układu napędowego, produkowane przez Medcom. W falownikach trakcyjnych wykorzystano najnowsze tranzystory siódmej generacji, produkowane przez Mitsubishi Electric, których zastosowanie pozwala na obniżenie wymiarów i masy układu napędowego o ok. 25%. To zarazem pozwala na uzyskanie lepszych osiągów trakcyjnych tramwajów, zmniejszenie ich masy, czyli zmniejszenie zużycia torowisk, energii i mniejszy hałas – wskazuje Jarosław Bakinowski, wiceprezes Modertransu.

– Po dostawie tych nowoczesnych tramwajów 80% taboru będzie niskopodłogowca. Te 50 tramwajów poprawi komfort przemieszczania się, ale potrzebujemy jeszcze więcej. W 2020 r. będziemy przymierzać się do kolejnych zakupów, by wymienić pozostałe 30-letnie tramwaje, które jeszcze u nas jeżdżą – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek tramwajowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony