Partnerzy serwisu:

Ministerstwo Rozwoju rozpatruje odwołania ws. metra

Witold Urbanowicz 24.09.2020

Ministerstwo Rozwoju rozpatruje odwołania ws. metra
fot. WU
Ministerstwo Rozwoju zajmuje się odwołaniami, jakie wpłynęły do wydanych przez wojewodę mazowieckiego decyzji lokalizacyjnych dla ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra na Karolin. Na razie odwołania nie wstrzymują – przynajmniej formalnie – przygotowań do realizacji inwestycji, choć wciąż do rozpoczęcia prac jeszcze długa droga.
W tym roku – między kwietniem a sierpniem – wojewoda mazowiecki wydał komplet decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowych dla obiektów ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra od stacji C4 Powstańców Śląskich do stacji C1 Karolin wraz z zapleczem technicznym. Od czterech z sześciu decyzji wpłynęły odwołania. Rozpatruje je Ministerstwo Rozwoju.

Wojewoda informował o odwołaniach dla wentylatorni V2 i V3 oraz stacji C1 Karolin (wraz z szybem startowym) i C2 Chrzanów. Ministerstwo informuje z kolei, że odwołanie dotyczy nie stacji C2, a stacji C3 Lazurowa. Miały one wpłynąć do Ministerstwa w dniach 24 czerwca, 15 lipca, 3 sierpnia i 7 września 2020 r.

Ministerstwo jeszcze ich nie rozpatrzyło. „Odwołały się osoby fizyczne i prawne w kwestiach dotyczących lokalizacji inwestycji na poszczególnych nieruchomościach. Minister Rozwoju prowadzi obecnie postępowanie wyjaśniające m.in. w zakresie zarzutów podniesionych przez skarżące strony, a w razie konieczności uzupełni materiał dowodowy zgromadzony przez Wojewodę Mazowieckiego. Decyzje Ministra zostaną wydane po zakończeniu postępowań wyjaśniających, gdy organ będzie dysponował pełnym materiałem dowodowym umożliwiającym zakończenie postępowań odwoławczych” – informuje Ministerstwo Rozwoju.

Na razie odwołania nie wstrzymują – przynajmniej formalnie – przygotowań do realizacji inwestycji. „Decyzjom Wojewody Mazowieckiego został nadany rygor natychmiastowej wykonalności, w związku z czym inwestor może ubiegać się o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę, bez konieczności oczekiwania na zakończenie postępowań odwoławczych przez Ministra” – informuje Ministerstwo.

Przedłużające się formalności i przygotowania to jeden z powodów, dla których wykonawca tego odcinka – firma Gulermak – wystąpił o wydłużenie terminu realizacji aż o 18 miesięcy. Zgodnie z kontraktem, zawartym w listopadzie 2018 r. i realizowanym w formule projektuj i buduj, prace powinny zakończyć się po 48 miesiącach – czyli w listopadzie 2022 r. Przy uwzględnieniu wniosku wykonawcy prace powinny potrwać do maja 2024 r. Stołeczni radni mają głosować nad przesunięciem środków budżetowych na ostatni odcinek II linii.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Metro Warszawskie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony